nieuws

Arla wint Foodmagazine Marketing Award

Assortiment

Arla wint Foodmagazine Marketing Award
CBL

SCHEVENINGEN – Arla is het meest succesvolle marketingbedrijf in food van 2013. De uitverkiezing komt voor het grootste deel op het conto van de ‘relaunch met lef’ van Melkunie volgens de jury.

‘De winnaar speelt een belangrijke rol in een grote omzet- en volumegroep in de supermarkt. Daarin heeft het bedrijf in een beperkt aantal jaren een grote portfolio opgebouwd. De jury ziet de winnaar ook serieus bouwen aan marge, dat is in een volumegroep een erg loffelijk streven’, aldus de jury in haar eindoordeel.

Jury

De jury voor de Foodmagazine Marketing Award bestaat uit Ron Cijs (TMA), Alfred Levi (AH), Ed van de Weerd (Jumbo/C1000) en Gerard van Dulmen (Superunie). Zij kozen het beste foodmarketing bedrijf uit 39 nominaties op basis van merkgroei, innovatie en samenwerking met de handel. IRi en EFMI waren verantwoordelijk voor de voorselectie.

Lef

De relaunch van Melkunie is ‘een operatie met lef’, zo vindt de jury. De jury noemt de operatie ook ‘ondernemend en professioneel’. Zij spreekt van de herlancering van een ijzersterk merk uit het verleden. ‘Deze relaunch is weer een volgende goede uiting van het strategisch uitbouwen van de categorie door Arla’. De prijs aan Arla werd uitgereikt tijdens de CBL Haringparty in Scheveningen. Arla werd ook winnaar in de eigen assortimentsgroep zuivel, eieren en geelvetten.

 

De overige beste marketingbedrijven in food zijn:

Agf en conserven: Bonduelle

Maaltijden en salades, vlees, vleeswaren, en vleesvervangers: Johma

Kaas, zuivelspreads: Zuivelhoeve

Brood en ontbijtproducten: Peijnenburg

Diepvries: Unilever

Bieren, wijnen en aperitieven: Grolsche Bierbrouwerij

Niet-alcoholische dranken: Coca-Cola

Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker: Douwe Egberts

Zoutjes en zoetwaren: Pepsico

Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders: Unilever

Drogmetica (personal care):      Unilever

Schoonmaak- en wasmiddelen, onderhoudsartikelen (household care) : Procter&Gamble

Reageer op dit artikel