nieuws

Film: smartphone experiment Heinz

Assortiment

Film: smartphone experiment Heinz

PITTSBURGH – Heinz test in Amerika augmented reality en een introductie alleen via Facebook.

Bij augmented reality legt de smartphone een werkelijkheid boven op de tastbare verpakking. De consument kan het etiket van een fles ketchup in de supermarkt scannen en ziet vervolgens op het schermpje van zijn telefoon een receptenboekje. Recepten zijn met één druk op de knop down te loaden.

Balsamico

Heinz is in de VS volop bezig om de nieuwe media te onderzoeken. Naast augmented reality doet het bedrijf per 14 november een test met de introductie van Heinz met balsamico. Het is voor het eerst in tien jaar dat er innovatie plaatsvindt in smaak.

Facebook only

De introductie wordt alleen via facebook gepromoot. Facebookvrienden kunnen de nieuwe soort bestellen. Pas later volgt introductie in de winkels. In Engeland deed het bedrijf in maart van dit jaar al ervaring op met deze nieuwe vorm van introduceren.

Zie hieronder het filmpje Heinz en augmented reality.

Reageer op dit artikel