nieuws

Intro Top 20: nr 11 t/m 20

Assortiment

Intro Top 20: nr 11 t/m 20

DOETINCHEM – Coca-Cola Zero is de best verkopende
introductie van 2007. Maar behalve de mannencola wisten nog eens twaalf andere
productinnovaties meer dan 100.000 euro per week om te zetten. Lees hier het
overzicht van de nummers 11 tot en met 20 van de lijst.

11. Gillette Fusion:

Omzet 103.200 euro

Gillette lanceerde

afgelopen jaar een zeer opmerkelijk scheerproduct, dat een combinatie is van

elektronische scheerapparaat en het scheermes. Het product is op de markt

verschenen in diverse uitvoeringen en bewijst met zijn omzet een van de beste

introducties van de afgelopen jaren in het scheerschap te zijn.

12. Adez:

Omzet 102.000 euro Unilever hanteerde het

sojazuivelmerk Adez al vele jaren in andere Europese landen, maar sinds 2007 is

het merk ook in Nederland te vinden. Ondanks dat het product niet overal

aanslaat, in Groot-Brittannië is het merk alweer geschrapt, valt Adez voorlopig

wel in de smaak bij de Nederlander.


href=”http://ad.doubleclick.net/clk;195846052;20718274;k?http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/bolletje-bv/78/intro-top-20.html”

target=_blank>13. Ik Wil Bolletje:

Omzet 101.100 euro Het Almelose bedrijf

Bolletje is na enkele jaren van relatieve rust weer helemaal terug. Een

omvangrijke merkoperatie waarin humor centraal staat en de stevige impuls die

Sonja Bakker met haar adviezen aan het merk geeft, bezorgen de nieuwe

Bolletje-producten goede omzetten. De Ik Wil Bolletje is de dertiende en laatste

introductie die meer dan een ton per week omzet.


href=”http://ad.doubleclick.net/clk;196207214;20718274;c?http://www.distrifoodleveranciersgids.nl/artikel/friesland-foods-western-europe/83/intro-top-20-vla.html”

target=_blank>14. Friesche Vlag Efteling:


Omzet 92.000 euroFriesche Vlag bewijst

met zijn Eftelingvla dat sprookjes- en tekenfilmfiguren het uitstekend doen bij

gezinnen met kinderen. De combinatie tussen vla en de Efteling lijkt een

vergezochte, maar zorgt desalniettemin voor een gemiddelde weekomzet va 92.000

euro.

15. Blue Band Goede Start Licht

Bruin:

Omzet 90.700 euro

Enkele jaren geleden

maakte Unilever indruk door onder het botermerk Blue Band gezond brood voor

kinderen te gaan verkopen. Na schaamteloze kopieën door huismerkmakers kwam Blue

Band afgelopen jaar met een opvolger. Het kinderbrood is nu niet wit maar licht

bruin en claimt net zo veel vezels als volkorenbrood te bevatten.

16. Andy:

Omzet 82.400 euroWederom een

Unilever-merk in de Intro Top 20, maar deze keer een wel heel opmerkelijke. Andy

had jarenlang een vaste plek in het aanrechtkastje van vrijwel ieder huishouden,

maar moest onder het mom van mondialisering van merken plaatsmaken voor het

nieuwe merk Cif. Na enkele jaren proberen is het kennelijk niet geworden wat het

bedrijf ervan verwachtte en keert Andy weer terug, en met succes.

17. Lay’s Baked:

Omzet 80.100 euroLay’s introduceerde het

afgelopen jaar gezondere chips zonder dit nadrukkelijk van de daken te

schreeuwen. De consument blijkt best in voor gezondere varianten van

genotsproducten, maar dan moet niet tegelijkertijd de nadruk op het

gezondheidsaspect te liggen. In chips legt dit Lay’s met het Baked-concept geen

windeieren. De marktleider in chips scoort met Baked de beste introductie in

zijn categorie.

18. Sun All-in-1 Magic Shine:

Omzet 79.800 euroIn de vaatwascategorie

wemelt het ieder jaar van nieuwe innovaties. De belangrijkste productlancering

van Sun is Magic Shine. Deze tabletten claimen op lagere temperaturen schoon te

wassen en kalkaanslag en strepen tegen te gaan.

19. Mona Luchtige

Yoghurtpudding:

Omzet 76.700 euroDe Luchtige

Yoghurtpudding van Campina is Mona’s grootste succes in het toetjesschap van

afgelopen jaar. De omzet van 76.700 euro per week is indrukwekkend, maar

desalniettemin haalt het nieuwe toetje het niet bij illustere voorgangers als

Mona Puur uit 2006 en Mona Boordevol uit 2005. Deze twee toetjeslabels waren de

afgelopen twee jaar zelfs de winnaars van de Intro Top 20.

20. Knorr Wereldgerechten:

Omzet 74.300 euroKnorr lanceerde in 2007

een nieuwe variant van de succesvolle wereldgerechten voor grote gezinnen. De

verpakking, met een inhoud voor vier tot vijf personen, slaat aan bij de

consument. Met 74.300 euro aan omzet zijn de Wereldgerechten net groot genoeg

voor de Intro Top 20.

Lees ook:


href=”/assortiment/id102-73630/coca-cola_zero_beste_introductie_in_super.html”>Coca-Cola

Zero beste introductie in super

Intro Top

20: nr 1 t/m 10

Reageer op dit artikel