nieuws

Nieuwe fles maakt frisdrank flink duurder

Assortiment

Nieuwe fles maakt frisdrank flink duurder

DOETINCHEM – De meeste frisdrankprijzen gaan in
februari waarschijnlijk met 10 tot 15 procent omhoog. Oorzaak is de introductie
van de monopetfles door Vrumona, dat een groot deel van de Nederlandse
frisdranken vult.

Dat meldt het vakblad MarketingTribune. Vrumona

kondigt een sterke prijsverhoging aan. ‘Het procédé is veel duurder’, aldus een

woordvoerder van de frisdrankvuller. De eenmalige, ongekraste monopetflessen

maken een margeverbetering mogelijk voor zowel de supermarkten als de fabrikant.

Onduidelijk

Hoe duur de flessen uiteindelijk worden, is nog niet bekend, omdat de

supermarkten uiteindelijk bepalen voor hoeveel de frisdrank op het schap komt te

staan. Eerder voerden Coca-Cola en Spadel al eenmalige flessen in. Coca-Cola

verhoogde zijn prijzen met zo’n 40 procent en Spa werd tussen de 10 en 15

procent duurder in de winkel.

Reageer op dit artikel