nieuws

Megagroei voor koelverse maaltijden

Assortiment

Megagroei voor koelverse maaltijden

DIEMEN – Koelverse maaltijden hebben in de afgelopen twaalf maanden een
enorme omzetstijging laten zien. Steeds meer klanten kiezen een
kant-en-klare maaltijd uit het koelvak. De omzet van de categorie nam
met 24 procent toe.


Dat blijkt uit gegevens van AC Nielsen, zo meldt MeatandMeal.nl. Het

marktonderzoeksbureau baseert zich op de verkoopcijfers van april 2006

tot en met maart 2007. In deze periode werd in deze categorie een

omzet geboekt van 261 miljoen euro. Ten opzichte van de voorgaande

periode van 12 maanden betekent dit een stijging van 24 procent.

 

Meer keuze

Volgens AC Nielsen is de groei onder meer te danken aan een sterke

uitbreiding van het productaanbod. Naast de traditionele oosterse en

Italiaanse maaltijden en Hollandse stampotten, hebben ook

maaltijdsalades, verse stoommaaltijden en wokmaaltijden een vaste plek

in de schappen veroverd. De markt van koelverse kant- en

klaarmaaltijden is en blijft overigens het domein van huismerken.

A-merken weten nauwelijks voet aan de grond te krijgen in het

koelverse schap.

 

Kansen A-merken

Volgens Geert Kastelijn van Greencore Convenience Foods, producent van

verse maaltijden onder het Borgondi-merk, zal de focus in het

kant-en-klaarschap de komende jaren komen te liggen op gezondheid,

versheid en genieten. Daarnaast zullen ook authenticiteit, eerlijke

voeding en biologisch volgens hem steeds belangrijker worden. Ook voor

A-merken zijn er volgens Kastelijn kansen, wanneer zij met goede

innovaties op de markt komen.

Reageer op dit artikel