nieuws

Omzetexplosie Bloemen en vis

Assortiment

LEIDSCHENDAM – Bloemen en vis zitten enorm in de lift.
De omzet van beide productgroepen nam gemeten over de eerste vijf maanden met 9
dan wel 7 procent toe.

Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau

Levensmiddelenhandel (CBL). Volgens CBL-voorman Klaas van den Doel gaat de groei

van deze twee productcategoriën ten koste van de speciaalzaken.

Ook verse maaltijden doen het met een groei van 4 procent goed. Volgens Van

den Doel kopen consumenten niet alleen meer maaltijden dan vorig jaar, maar ook

duurdere varianten.

Vlees, aardappelen, groente en fruit presteren met een omzetgroei van 3

procent gemiddeld. De omzetstijging van brood met 2 procent kan het

marktgemiddelde van 3 procent niet bijbenen.

Vollere karren

De omzettoename ten spijt is het aantal supermarktbezoeken gedaald, zo

blijkt uit cijfers die het CBL donderdag al prijs gaf. Dat betekent dat klanten

minder vaak komen, maar wel de deur uit gaan met aanmerkelijk vollere karren.

‘Inderdaad, de karretjes zitten voller en de kassabedragen zijn hoger’, aldus

Van den Doel.

Reageer op dit artikel