FreshRecruitment
'Heineken lobbyt tegen kankerwaarschuwing op fles'
Heineken heeft er alles aan gedaan om een etiket met een gezondheidswaarschuwing op flesjes bier tegen te houden.
Heineken heeft er alles aan gedaan om een etiket met een gezondheidswaarschuwing op flesjes bier tegen te houden.
Premixen zijn in het supermarktkanaal aan een enorme opmars bezig. Stijgende volumes en omzetten van hard seltzer springen in het oog. Waar de omzetten van dit subsegment in 2023 uitkwam op €9,2 miljoen is dit gestegen naar maar liefst €20,7 miljoen (beide MAT28) dit jaar. 'De categorie staat nog maar aan het begin. In de VS is hard seltzer al jaren mainstream en Nederland volgt die lijn.'
Demissionair staatssecretaris Judith Tielen (Preventie, VVD) wil strengere regels rond de online verkoop van alcoholische producten.
Slotbier Blond van brouwerij Stichting Slotbier op Seyst is deze week uitgeroepen tot het Beste Bier van Nederland 2025.
Stëlz Hard Iced Tea Lemon is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2024 in de categorie Alcoholhoudende dranken.
Het passievruchtlikeurmerk Passoã groeit verder in het RTD-segment met twee nieuwe, verfrissende smaken: Passoã Passion Fruit Martini en Passoã Pink Lemonade Spritz. Ze liggen naast de al bestaande smaak Passoã Orange in de schappen.
Als de Amerikaanse president Donald Trump een importtarief van 25 procent invoert voor de Europese Unie (EU), halveert de Nederlandse export van voedingsmiddelen, becijfert ABN Amro. Vooral de uitvoer van alcoholische dranken, vis en chocolade krijgt dan een knauw.
Plus is het niet eens met de conclusies van het onderzoek van denktank Questionmark naar het aantal aanbiedingen met alcohol bij de supermarktketen. Albert Heijn onderstreept in een reactie dat de marktleider 'geen specifieke focus heeft op alcoholpromoties'.
De grootste supermarktketens van het land promoten steeds meer alcohol in hun folders. De groei is met name te zien bij Albert Heijn en Plus.
Heineken steekt de hand deels in eigen boezem als het gaat om de druk op de biermarkt in Nederland. 'De internationalisering van het Heineken-merk heeft in de thuismarkt niet goed uitgepakt.'