artikel

Goed of fout fruit?

Assortiment

Goed of fout fruit?

Hoe lang pikt de consument het nog dat multinationals slordig omgaan met arbeidsomstandigheden en de natuur in tropische gebieden? Chiquita heeft het antwoord niet
afgewacht en werk gemaakt van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Vijftien jaar geleden zocht het bedrijf samenwerking met de Rainforest Alliance. Sindsdien heeft Chiquita de teelt van bananen mens- en milieuvriendelijker gemaakt. Boeren krijgen een betere prijs, kunnen rekenen op betere sociale voorzieningen, gezondheidszorg en scholing en gaan verstandiger om met bodemgebruik en bestrijdingsmiddelen.

Ananas

Na gecertificeerde bananen zijn er nu ook verantwoord geteelde ananassen gekomen. Alle Chiquita-ananassen die in Nederland verkocht worden komen van door de Rainforest Alliance gecertificeerde
plantages. Consumenten die kiezen voor Chiquita weten dus dat aan de teelt van hun ananas strenge sociale en milieueisen worden gesteld. Eind dit jaar zal 90 procent van Chiquita’s wereldwijde ananasleveringen gecertificeerd zijn. De certificering van alle ananasplantages is het einddoel.

Reageer op dit artikel