artikel

Zoet en zout minder vaak in folder

Assortiment

Zoet en zout minder vaak in folder

De Nederlandse supermarkten hebben het afgelopen
kalenderjaar snacks en zoetwaren iets minder vaak in de folder gezet. De landelijke index komt uit op 95.

Van de grote ketens heeft Albert Heijn zoet en zout

veel minder in de folder gezet, Super de Boer blijft gelijk en C1000 heeft de groep juist veel vaker in de folder gezet. En Aldi daalt, terwijl Lidl stijgt. Poiesz en Hoogvliet komen het vaakst met folderuitingen in snacks en zoetwaren.

Opvallend is opnieuw de stijging in het aantal folderplaatsingen bij Jumbo. De groeiformule gaat van 12 folderplaatsingen in 2004 naar 79 in 2006.

Aanbiedingen per categorie:: index t.o.v. 2005

Koek: 99

Chocolade: 91

Suikerwerk: 108

Zoutjes: 100

Onderleggers: 87

Pinda’s/ noten: 96

Aanbiedingen per formule: index t.o.v. 2005

Albert Heijn: 64

Aldi: 79

Boni: 122

C1000: 121

Coop: 92

CoopCompact: 112

Deen: 113

Dekamarkt: 123

Dirk van den Broek: 113

E-Markt: 105

Edah: 76

Edah Lekker & Laag: 22

Em-Té: 80

Golff: 89

Hoogvliet: 115

Jan Linders: 102

Jumbo: 263

Konmar: 81

Lidl: 125

MCD: 97

Meermarkt: 100

Nettorama: 38

Plus: 88

Poiesz: 108

Sanders: 99

Spar: 94

Super de Boer: 100

Supercoop: 58

Volumemarkt: 105

Vomar: 102

Poiesz en Hoogvliet

Poiesz en Hoogvliet hebben in 2006 het vaakst snacks en zoetwaren in hun folders opgenomen. Gemiddeld genomen hebben

de supermarkten minder vaak deze categorie een plaats in de folder gegeven. Marktleider Albert Heijn valt op met 36 procent minder folderuitingen in deze groep in 2006 dan in 2005.

Ook Jumbo valt op, met een flinke toename van het aantal

folderuitingen. Maar gemiddeld zet een keten 308 maal een product uit deze categorie in zijn folder, en daar zit Jumbo nog ver onder.

Reageer op dit artikel