Kraft test nieuwe generatie automaten

CHICAGO – Kraft Foods test een nieuwe automaat die de gezichten van mensen scant alvorens een proefproduct uit te delen. Het apparaat kan daarbij onder meer het geslacht en de leeftijd van de klant inschatten.
Delen:

De machine wordt in New York en Chicago getest en kan gratis samples verstrekken van een breed palet aan producten. Op dit moment wordt er een product van Jell-O in getest, waarmee de fabrikant speciaal mikt op volwassenen. Als kinderen proberen een gratis verpakking te verwerven krijgen ze de mededeling dat ze ‘te jong zijn om van deze heerlijkheid te genieten. Maak plaats zodat een volwassene kan profiteren van een gratis tractatie'. Ook kunnen aanbiedingen bijvoorbeeld alleen op vrouwen worden gericht.

Smartphone

Klanten moeten bovendien een code sms’en of een barcode scannen met hun mobiele telefoon. Daarmee moet worden voorkomen dat klanten vaker dan één keer per dag een gratis product uit de automaat halen. De gegevens worden niet onthouden door de machine. De automaat is door Kraft ontwikkeld in samenwerking met Intel, dat de cameratechnologie levert. Aan de ontwikkeling van de iSample Experience is twee jaar gewerkt.