Heineken onder vuur in Spanje

MADRID - Heineken trekt in Spanje een reclamespotje terug van de zender La Sexta, nadat het commerciële tv-station een satirische serie had uitgezonden over de rooms-katholieke kerk.
Delen:


In de serie ‘Gered door de kerk’ werd de spot gedreven met de kerk en het

christelijke geloof. De christelijke organisatie Hazte Oir deed vervolgens een

oproep alle bedrijven die zaken doen met La Sexta te boycotten. Hierop

reageerden tot nu toe 17.000 mensen. Zij ondertekenden een brief waarin staat

dat de inzender zich voorneemt nooit meer een product te kopen van het bedrijf

als deze zich niet distantieert van La Sexta, meldt de Volkskrant.

Zwichten

Tegenstanders van het besluit van Heineken beschuldigen de brouwer ervan te

zwichten onder druk van groeperingen die de vrijheid van meningsuiting

dwarsbomen. Heineken zegt dat de reclame uit eigen overwegingen is geschrapt.

‘Respect voor de mens als het gaat om godsdienst staat bij ons hoog in het

vaandel. Niemand heeft ons gedwongen of zelfs ook maar opgedrongen de banden met

La Sexta te verbreken,’ aldus een woordvoerder van Heineken.

Lijst

Heineken en Fujitsu zijn van de lijst voor een boycot geschrapt omdat zij

niet meer adverteren op La Sexta. Andere grote bedrijven weigeren hun reclame in

te trekken.

Lees ook:


href=”/fabrikanten/id524-81377/heineken_kan_niet_stil_blijven_zitten.html”>’Heineken

kan niet stil blijven zitten’