Cadbury wil frisdrankpoot niet verkopen

LONDEN - Het Britse Cadbury Schweppes heeft een miljardenbod op zijn Amerikaanse frisdrankactiviteiten door een groep investeringsmaatschappijen verworpen. Het concern kon geen overeenstemming bereiken over de financiering van de verkoop van het onderdeel met frisdrankmerken als Dr Pepper en 7UP.

Dat meldden bronnen rond de zaak vrijdag. Een groep

durfkapitalisten met daarin Blackstone Group, Kohlberg Kravis Roberts en Lion

Capital bood ongeveer 10 miljard euro voor het onderdeel. Cadbury heeft het bod

echter afgeslagen omdat het concern het niet eens was met sommige voorwaarden

die aan de verkoop waren verbonden. Zo lag er een voorstel dat Cadbury een deel

van de financiering van de verkoop voor eigen rekening moest nemen.

In de etalage

Cadbury deed het onderdeel in maart in de verkoop. Volgens analisten heeft

Cadbury nu de voorkeur voor een verzelfstandiging van het onderdeel tot een

dochterbedrijf, in plaats van een verkoop of een beursgang. Het bedrijf wil zich

richten op de productie van snoep. Om kosten te drukken, is Cadbury bezig 7500

banen te schrappen.

Lees ook:


href=”/ts_di/distrifood.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsdi_page_fabrikanten/tsdi_portlet_news_singleeditorschoice1_fabrikanten1search/true/tsdi_portlet_news_singleeditorschoice1_fabrikanten1channelId/524/tsdi_portlet_news_singleeditorschoice1_fabrikanten1id/49006/_desktopLabel/distrifood/index.html”>Cadbury

zet mes in merkreclame


href=”/ts_di/distrifood.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsdi_page_fabrikanten/tsdi_portlet_news_singleeditorschoice1_fabrikanten1search/true/tsdi_portlet_news_singleeditorschoice1_fabrikanten1channelId/524/tsdi_portlet_news_singleeditorschoice1_fabrikanten1id/42069/_desktopLabel/distrifood/index.html”>Cadbury

gaat snoep en frisdrank scheiden