Logo Warchild op verpakking Ben & Jerry’s

HELLENDOORN - Unilever gaat het logo van Warchild plaatsen op de verpakkingen van Ben & Jerry's ijs. Hiermee wil de fabrikant blijk geven van de goede samenwerking met de hulporganisatie.
Delen:


Dat vertelde Reinoud Wolff van Ben & Jerry’s gisteren tijdens het

Sponsorhuis-congres in theater De Meervaart, meldt Marketing Tribune. Per

1 januari zullen de ijsverpakkingen voor de Nederlandse markt zijn voorzien van

het Warchild-beeldmerk. Moeilijke

klus
Wolff stelt dat het een moeilijke en dure klus

is om de producten vanaf die datum van het logo te voorzien, maar omdat de band

met Warchild geheel past binnen de filosofie van Ben & Jerry’s, gaat

Unilever toch over tot de maatregel. De samenwerking met Warchild, die tien jaar

geleden gestalte kreeg, past bij het beeldmerk van de

ijsproducent ‘Peace, Love and Icecream’. Aparte

status
Opvallend is dat het logo van Unilever, dat in 2000 eigenaar

werd van Ben & Jerry’s, niet op de ijsverpakkingen te vinden is. Volgens

Wollf heeft dat te maken met de status aparte van Ben & Jerry’s binnen de

levensmiddelengigant.

Lees ook:


href=”/fabrikanten/id524-57404/unilever_sluit_ook_amerikaanse_kantoren.html”>Unilever

sluit ook Amerikaanse kantoren


href=”/fabrikanten/id524-44816/cono_exclusieve_leverancier_ben__jerrys.html”>Cono

exclusieve leverancier Ben & Jerry’s