Koninklijk huwelijk helpt Sainsbury’s

LONDEN – De Britse supermarktketen Sainsbury’s heeft goede zaken gedaan rond de koninklijke bruiloft van William en Kate. Zo verkocht het bedrijf bijna vijfhonderd kilometer aan straatversieringen.
Delen:

Dat bleek vanmorgen bij de presentatie van de

cijfers over het eerste kwartaal. Daarnaast verkocht Sainsbury’s 159.000

vlaggen en 49.000 mokken met een beeltenis van het bruidspaar. Tenslotte werden

alle records gebroken voor de verkoop van champagne buiten Kerstmis en

Nieuwjaar.

Sneller dan Tesco

Sainsbury groeide autonoom in de eerste drie maanden

van het jaar met 1,9 procent, bijna twee keer zo veel als aartsrivaal Tesco. Behalve

het huwelijk noemt Sainsbury’s ook een goed Pasen en het mooie weer als redenen

voor de goede resultaten. Vooral de verkoop van non-food loopt uitstekend bij

Sainsbury’s, met hogere groeicijfers dan levensmiddelen. Sainsbury is de nummer

drie op de Britse markt na Tesco en Asda.