Enorme daling introducties in VS

CHICAGO - Food- en drankfabrikanten in de VS hebben vorig jaar 30 procent minder nieuwe producten op de markt gebracht dan in 2008.
Delen:

Voornaamste reden voor de enorme daling is de recessie. Het is daarmee de grootste afname van het afgelopen decennium, meldt evmi.nl. Met name kleinere bedrijven hebben minder nieuwe producten op de markt gebracht of stelden introducties uit.

Duurzaam

Het aantal duurzame en milieuvriendelijke productintroducties is juist gestegen. In deze categorie steeg het aantal introducties van 9 procent in 2008 naar 17 procent in 2009. Milieuvriendelijke verpakkingen (in 2008 goed voor 3 procent van het totaal aan nieuwe introducties) verdriedubbelden tot 9 procent van het totaal in 2009.

Organisch

Introducties van natuurlijke en organische producten, die in 2008 enorm in aantal toenamen, daalden in 2009 weer vanwege de hogere kosten ‘Natuurlijk’ daalde van 15 naar 13 procent  en ‘Organisch’ van 12 naar 10 procent.