AH scoort met panklare groenten

WARMENHUIZEN – De maaltijdsalades van Albert Heijn vliegen de deur uit. Dat blijkt uit een interview met Fedde Jonker van groenteverwerker Vezet in het Financieele Dagblad.


Delen:


De commercieel directeur van Vezet zegt dat het ‘onvoorstelbaar hard gaat’

in het Financieele Dagblad. De Nederlandse markt van bewerkte groenten heeft een

omzetwaarde van 700 miljoen euro en kan volgens hem nog makkelijk verdubbelen.

In twee jaar tijd is een markt ontstaan van 50 miljoen euro, meldt het dagblad.

Bevoorrading

Albert Heijn heeft hiervan 80 procent in handen. Vezet heeft moeite om de

AH-winkels te bevoorraden door het succes. Het bedrijf is dan ook begonnen met

de bouw van een nieuwe productiehal.

Gemak

Algemeen directeur Hans Boshuizen van
target=_blank>Vezet
zegt dat er aan de groei ook geen eind komt. ‘De

consument wil al die moeite niet meer doen in de keuken. Gemak staat voorop.

Gemiddeld koopt de consument een zakje gebruiksklare groente per week. Als we

hem bewegen dat twee keer te doen, kunnen wij nog heel lang vooruit.’