Het gaat bij de prijsverlagingen bij Marks & Spencer om producten als melk, brood, rundergehakt, spaghetti en bananen. De prijsverlagingen passen in het Remarkable Value-programma dat M&S sinds enkele jaren voert. Daarin doet M&S de belofte om zijn prijsimago bij consumenten te verbeteren. Het bedrijf zegt hierin inmiddels 100 miljoen pond (zo’n €120 miljoen) te hebben geïnvesteerd, waardoor geen concessies zijn gedaan op het gebied van kwaliteit en dierenwelzijn.
Ook nieuwe maaltijddeal bij Marks & Spencer
Het Britse bedrijf boekt al enkele jaren succes met zijn Dine in for Two, waarin klanten uit componenten een maaltijd met wijn kunnen samenstellen voor een voordeelprijs. Deze deal wordt nu uitgebreid naar gezinnen met het nieuwe Family Dine-programma. Verder komt de retailer met meer grootverpakkingen tegen voordeelprijzen.
Iceland doet groente en fruit spectaculair in de aanbieding
De vooral in diepvriesassortiment gespecialiseerde formule Iceland doet in aanloop naar Pasen groente en fruit in de aanbieding. Een groot assortiment groente en fruit, zowel vers als vriesvers, wordt voor 1 pence per verpakking verkocht. Klanten kunnen maar een product uit deze aanbieding tegen deze voordeelprijs kopen. Het bedrijf zegt klanten ondanks de stijgende prijzen toch een lekker en gezond paasfeest te willen bezorgen.