Lidl benoemt nieuwe directeur inkoop en marketing

HUIZEN - Lidl benoemt Erik van den Hoogen op 1 april 2022 tot de nieuwe directeur en marketing. Hij volgt in die rol Peter de Roos op, die naar Lidl in het Verenigd Koninkrijk vertrekt.
Delen:
Foto: Distrifood.

Lidl kiest daarmee voor een interne opvolger voor de vertrekkende invloedrijke topmanager. Van den Hoogen kwam volgens zijn Linkedin-profiel in 2006 als management trainee in dienst bij Lidl en klom de afgelopen jaren op in de organisatie. Op dit moment is hij senior manager inkoop, waarbij hij onder meer verantwoordelijk is voor het succesvolle agf-assortiment van de formule en de inkoop van A-merken.

De Roos stapt over naar het Verenigd Koninkrijk

Eerder deze week werd bekend dat De Roos in april de overstap maakt naar Lidl in het Verenigd Koninkrijk. Hij wordt ook daar verantwoordelijk voor marketing, promoties en inkoop. De Roos wordt gezien als een belangrijke architect achter het succesvolle marketingbeleid van de formule.

Van den Hoogen deed ervaring op bij Lidl in Zweden

Ook Van den Hoogen heeft binnen Lidl internationale ervaring. Hij was bijna 5 jaar actief voor de Zweedse tak van het internationale supermarktconcern, waarbij hij onder meer ruim 3 jaar verantwoordelijk was voor inkoop en marketing. In oktober 2017 keerde hij terug naar Lidl in Nederland. Hij woont in Spakenburg, in de provincie Utrecht.