Flitsbezorgen: alcohol voor jongeren, diepvries voor ouderen

WOERDEN - Vooral jongeren (23%) bestellen alcohol bij flitsbezorgers. Ouderen laten juist diepvries- en kant-en-klaarmaaltijden bezorgen (27%).
Delen:
Fotomontage: Distrifood

Dat blijkt uit onderzoek van bureau MeMo² voor adverteerders om het succes van de inzet van media, merk en retail te bepalen. Over het algemeen zijn snacks de populairste categorie, daarna volgen frisdrank, sappen, koffie en thee en de categorie groente en fruit, aldus het onderzoek.

Jumbo-ceo Frits van Eerd in dubio over flitsbezorgen

VEGHEL - Jumbo-ceo Frits van Eerd heeft grote twijfels of Jumbo wel moet inhaken op flitsbezorgen. ‘Moet ik tegen de medewerkers zeggen ‘we gaan de klant volgen en we gaan eraan kapot?’’
Lees verder>>>

Ziekte, vergeten en drukte als redenen

Grofweg noemt het onderzoek drie redenen om flits te laten bezorgen: ziekte, iets vergeten (vooral onder millennials (36%)) en drukte (vooral onder de wetenschappelijk opgeleide jongeren (67%)). Opvallend is dat de studie aantoont dat met name 65-plussers die de buurtsupers mijden uit angst voor het oplopen van corona, ook een beroep doen op flitsbezorgers (42%).

Mannen bestellen in de nacht

Met name millennials bestellen ’s avonds bij flitsbezorgers (61%), alleenstaanden bestellen ook vaak in het weekend (28%), 65-plussers bestellen het meest in de middag (46%) en in de nacht wordt vooral besteld door mannen tussen en 18 en 34 jaar (29%), schrijven de onderzoekers. Uitwonende 18- tot 24-jarigen bestellen relatief vaak: meerdere keren per week (13%). De 35- tot en met 44-jarigen met een gezin bestellen overwegend dagelijks, wekelijks of meerdere keren per maand. Dat is de kerndoelgroep.