Uitrol nieuwe formule: Aldi heropent 8 winkels

CULEMBORG - Aldi opent vandaag acht supermarkten die het ombouwde naar de nieuwe winkelformule. Deze openingen vormen het startsein voor de verdere uitrol van de formule over de rest van Nederland.
Delen:
De strak vormgegeven groenteafdeling van Aldi staat haaks op de andere schappen en is overzichtelijk. Ook andere producten voor het diner staan in de buurt. Foto: Koos Groenewold

Volgens directeur Jan Oostvogels van Aldi Nederland betreft het acht state-of-the-art-filialen in Apeldoorn, Dordrecht, Eersel, Genemuiden,  Hoogezand, Scherpenzeel, Valkenburg en Wezep. Allemaal openen Aldi-winkels vandaag om 8 uur de deuren. De discounter plaatst aardappelen, groente en fruit bij de ingang van de filialen. ‘Dat klinkt logisch voor een supermarkt en voor de klant vanzelfsprekend, maar Aldi een mooie nieuwe stap binnen alle ontwikkelingen van de laatste jaren.’

Groente- en fruitafdeling naar ingang

Aldi ging niet over één nacht ijs met het verplaatsen van de groente-en-fruitafdeling en andere versgroepen naar het begin van de winkel, geeft Oostvogels aan. Daar gingen klantenonderzoeken en analyses aan vooraf. ‘We hebben dit afgelopen maanden uitgebreid getest in filialen. Klanten reageerden enthousiast. De start en de start van deze uitrol is een logisch en mooi gevolg.’ In april kondigde Aldi een aanscherping van de Aniko (Aldi Nord Instore Konzept)-formule aan. Een aangepast schappenplan moest de winkel overzichtelijker en logischer maken voor klanten. Aldi stelt hiermee de behoefte van de klant centraal en vergemakkelijkt de processen voor de medewerkers, blikt Oostvogels terug.

Fotorepo: Acties schreeuwen om de aandacht in Aldi Aniko 1.1

De Aldi in Culemborg is één van de eerste filialen in Nederland die is omgebouwd naar de jongste generatie Aldi-winkels met een vernieuwde uitstraling en communicatie. Zo wordt er in de winkels voor het eerst gebruikgemaakt van een schappenplan en worden opvallende kleuren ingezet om aanbiedingen in te delen.
Lees verder>>>

Vernieuwingsslag Aldi begon bij communicatie

Aldi zette vorig jaar de vernieuwingsslag in die begon met de grootste imagocampagne in de geschiedenis van de discounter. Het doel: klanten uitleggen wat discount echt is en waarom ze hun boodschappeb bij Aldi moeten doen. ‘Er leven bij klanten heel veel vooroordelen waarom ze nu niet bij Aldi komen. Die gaan we stuk voor stuk oppakken en tenietdoen. Wij hebben een uniek verhaal te vertellen en zetten nadrukkelijk alle beschikbare kanalen in’, zei marketingdirecteur Nienke van der Streek. De tv-commercials van Aldi zijn tegenwoordig nauwelijks meer weg te denken.

Interview: Marketingbaas Aldi over imagocampagne

Aldi in Nederland gaf deze week het startsein voor de grootste imagocampagne in de geschiedenis van de discounter. Doelstelling is om Nederland weer te leren wat discount écht is en klanten te vertellen waarom ze hun boodschappen bij Aldi moeten doen. ‘Er leven bij klanten heel veel vooroordelen waarom ze nu niet bij Aldi komen. Die gaan we stuk voor stuk oppakken en tenietdoen. Wij hebben een uniek verhaal te vertellen en zetten nadrukkelijk alle beschikbare kanalen in.’
Lees verder>>>

Ombouw winkels naar nieuwe formule Aldi

Ruim een half jaar later kondigde dezelfde Van der Streek in Distrifood aan dat Aldi aan de vooravond stond van de volgende fase van een ‘revolutionaire vernieuwing’: de communicatie op de winkelvloer krijgt een facelift en de ombouw van winkels naar een nieuwe formule gaat van start.  De Aldi in Culemborg, waar ook Aldi’s Nederlandse hoofdkantoor zetelt, ging in april als één van de eerste winkels om. Na de heropening van acht winkels met de vernieuwde formule vandaag gaat de uitrol de komende tijd verder. Aldi geeft nog geen verdere informatie over het tijdspad van de heropeningen van de rest van de winkels prijs.