AH komt met Jumbo-juichcape in eigen reclame (video)

ZAANDAM- Albert Heijn lanceerde een dag voor de EK-wedstrijd Nederland-Oekraïne een ludieke reclame met daarin de juichcape van Jumbo op het eigen YouTube-kanaal.

Hiermee reageert de marktleider met een kwinkslag op de rel tussen de KNVB en Jumbo. De voetbalbond trachtte tevergeefs de op het EK gerichte Snollebollekes-reclame van Jumbo te bannen van de televisie. Volgens de KNVB was de commercial met Snollebollekes en de juichcape te veel gelinkt aan het Europees Kampioenschap, terwijl Albert Heijn één van de officiële partners is, meldt de bond in het AD.

Jumbo, Heineken, Bavaria en Lidl

Albert Heijn kwam dus als reactie hierop met een korte reclame op het eigen YouTube-kanaal. De vader uit de AH-reclames verschijnt hier eerst met stickers en tatoeages die klanten kunnen sparen bij de supermarkt. Vervolgens is hij te zien in het ‘geluksbroekje’ uit de Bavaria-reclame, het Heineken Oranje-shirt en dan slaat hij de juichcape van Jumbo om. Daarna stapt hij ook nog eens in de oranje-slippers van Lidl. De boodschap: ‘Samen voor Oranje, samen staan we achter onze jongens.’

Boze brief aan Jumbo

Albert Heijn lanceert het filmpje in de week dat de KNVB Jumbo een boze brief schreef. Hierin maakt de bond bezwaar tegen het gebruik van de Oranjekoorts, de Oranjebus en de Oranjeparades in de commercial. Jumbo bevestigt de ontvangst van de brief, maar wenst verder niet te reageren.