Albron neemt Coffeecompany over

UTRECHT - Horeca- en cateringbedrijf Albron neemt per 1 juli Coffeecompany over van JDE Peet's. Albron kondigt direct nieuwe vestigingen aan.
Foto: Albron

Albron ziet het als versterking van zijn conceptenportfolio en positie op hightrafficlocaties. De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien ‘als foodserviceorganisatie die richting geeft aan de markt’, aldus de cateraar. Tot en met 2025 wil Albron 18 nieuwe Coffeecompany-vestigingen openen.

‘Coffeecompany waardevolle aanvulling op portfolio’

Jan Willem Hilbron, commercieel en operationeel directeur Albron: ‘Coffeecompany is al 25 jaar een herkenbaar Nederlands koffieconcept in het straatbeeld van steden en kent veel loyale gasten. Een koffieconcept is vaak de hoeksteen bij het bouwen van een locatiecluster. Daarom is deze keten een waardevolle aanvulling op ons portfolio.’ Hilbron geeft verder aan dat de klik met de organisatie goed is.

31 Coffeecompany-vestigingen

Coffeecompany is in 1996 opgericht in Amsterdam. JDE Peet’s nam de keten eind 2011 over. Inmiddels telt de koffieketen 31 vestigingen in onder meer Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Leiden, Rotterdam en Delft. Albron heeft sinds maart al een eigen Coffeecompany geopend in the Mall of the Netherlands in Leidschendam.

Onder eigen naam en identiteit

Binnen Albron continueert Coffeecompany de activiteiten onder eigen merknaam en identiteit. Albron neemt alle medewerkers van Coffeecompany over en zet ook de franchise-activiteiten binnen Coffeecompany ongewijzigd voort. Roland Deege, general manager van de koffieketen: ‘Coffeecompany droomt ervan de beste koffieketen van de wereld te worden en iedereen te laten zien dat koffie zoveel meer kan zijn dan gewoon koffie. Wij zijn daarom verheugd dat Albron deze ambitie verder vorm gaat geven.’

High traffic-locaties voor Albron

Door de landelijke spreiding van Coffeecompany krijgt Albron naar eigen zeggen een nog steviger positie op high traffic-locaties. Sinds 2016 groeit Albron sterk in bijvoorbeeld shopping centers en binnensteden met eigen concepten en street brands als Anne&Max en Le Perron. Samen met Albert Heijn heeft het horeca- en cateringbedrijf AH To Go’s bij onder meer ziekenhuizen, kantoren en universiteiten.