Bubbelfrisss wint Special Consumentenwheel

DOETINCHEM – De winnaar van de Special Consumentenwheel 2020 is bekend.
Delen:
Rowdy Heinen maakt de winnaar bekend van de Special Consumentenwheel.

Op de laatste dag van Wheel of Retail On Air maakt Distrifood de winnaars bekend van de Special Wheels. Aan freestyle-voetballer Rowdy Heinen de eer om de winnaar van de felbegeerde consumentenprijs te onthullen.

De winnaar van de Special Consumentenwheel is…

Positieve GfK-cijfers bepalen de winnaar

Bubbelfrisss wint de Consumentenwheel op basis van GfK-cijfers. In frisdrank is Coca-Cola Zero Cinnamon de winnaar, maar dat is een in/out-product. Bubbelfrisss wint toch als majeure extensie van het merkt Dubbelfrisss en bereikt daardoor veel huishoudens, aldus het onderzoeksbureau. Voor de Consumentenwheel wordt ook maar heel specifiek naar dit criterium gekeken: aankoop en herhalingsaankoop. Riedel zelf zei over de introductie in Distrifood: ‘Als A-merk met een hoge bekendheid was het een logische stap om ook een frisdrank op de markt te brengen. Met een merkbekendheid van maar liefst 98 procent en zo’n 3 miljoen huishoudens die jaarlijks bijna 60 miljoen liter van de fruitdrank drinken, zijn we ruim twintig jaar later nog steeds het nummer één merk binnen frisse fruitdranken. Het is dan ook tijd dat we ons met een letterlijk sprankelend drankje met intense fruitsmaak in het frisdrankschap gaan mengen.’

Eerste reactie Riedel

Distrifood-hoofdredacteur Peter Garstenveld feliciteert Riedel. Het hele team is ervoor opgetrommeld. ‘Super blij, dank je wel’, zegt Cindy Voest. Het was spannend om iets te introduceren in een nieuwe categorie. De doelstelling was om op penetratie in te zetten, zegt ze. ‘Echt met acceptatie en promotie aan de slag, en dat zie je echt in de cijfers terug. Heel gaaf.’

Over de Special Wheels

De Special Wheel-winnaars komen uit een veld van door Nielsen opgestelde genomineerde producten. Nielsen kijkt voor het opstellen daarvan naar honderden nieuwe EAN-codes in 2019 en rankt die op distributie, mate van innovatie en omzet binnen de eigen productcategorie. De jury buigt zich met de achterban, de eigen inkoopteams, over de lijst met genomineerden om tot de winnaars te komen. GfK brengt daarvoor tijdens de juryzitting een aantal relevante data in op basis van het consumentenpanel. Het gaat om data met betrekking tot herkenbaarheid, daadwerkelijke aankoop, herhalingsaankoop en mate van nieuwheid. Op deze wijze klinkt ook de stem van de consument door in de jurering.

Over Rowdy Heinen

Rowdy Heinen is een freestyle voetballer. Hij geeft voetbalshows, -clinics en is niet vies van een mediaproductie waarin hij zijn voetbalkunsten laat zien. Naar eigen zeggen is Heinen ‘een ware balvirtuoos’ en steelt hij met zijn performance graag de show. Ook leert hij de basisstappen van zijn act als ‘coach Rowdy’. Heinen werkt onder meer voor Ajax, de Uefa Champions League en Philips.