Heinz Ketchup 0% wint Wheel voor Maaltijden

DOETINCHEM – De band De Materie heeft de Wheel-winnaar bekendgemaakt in de categorie Maaltijden en componenten.
Delen:
De Materie maakt de Wheel-winnaar bekend in de categorie Maaltijden en componenten.

De Wheel of Retail is de belangrijkste prijs voor productintroducties in de Nederlandse supermarkt. In totaal waren vijf in 2019 geïntroduceerde producten genomineerd voor de prijs. Dat waren in deze categorie: Heinz Tomato Ketchup Zonder Toegevoegde Suikers & Zout, The Beyond Burger, Garden Gourmet Incredible Burger, CêlaVita Country Aardappelpartjes Met Knoflook & Szechuan Peper Zak 450 g en Mutti Maaltijdsaus Basilico 400 g Pot.

Om de winnaar bekend te maken is De Materie ‘de studio’ ingedoken.

En de winnaar is…

Wheel-jury: ‘Niet eerder gezien bij een A-merk’

Hoewel Maaltijden en componenten een heel brede groep is, stond één product duidelijk bovenaan de lijst bij de jury. Juryleden Kees Rusius (AH), Mandy Korver (Jumbo) en Koen Werner (Superunie) waarderen met name de wil en creativiteit om te innoveren. Dat is niet eerder op deze manier gezien bij een A-merk. Wel zal de rotatie bij de supermarkten nog iets omhoog moeten.

Eerste reactie Kraft Heinz

Peter Garstenveld, hoofdredacteur Distrifood, feliciteert Fallon Gorter met de prijs. ‘Superleuk om dit nieuws te krijgen, op deze maandag’, zegt Gorter.

Over De Materie

De in 2008 opgerichte Arnhemse band De Materie maakt naar eigen zeggen eigenzinnige Nederlandstalige kraut/punk/rock ‘met teksten die ergens over gaan’. De band bestaat uit zanger/drummer Peter de Kok, gitarist Erik de Geest, toetsenist Jack Kaat en bassist Tony Tati.