Jumbo eert Verstappen in advertentie

VEGHEL – Jumbo heeft in de dagbladen een advertentie laten plaatsen waarin de formule laat blijken blij te zijn met Max Verstappen.
Delen:

In de advertentie staat een foto van een juichende Verstappen ondersteund met de titel ‘en de max is nog lang niet bereikt’. Onder de foto staat de tekst: ‘3e plaats in het wereldkampioenschap. 3 overwinningen in de GP van Oostenrijk, Duitsland en Brazilië. 9 podiumplaatsen. En jouw eerste pole position ooit. Fantastische cijfers. Die ons alleen maar meer doen verlangen naar 2020. We kunnen niet wachten om samen op de volle oranje duinen van jou te genieten tijdens de Dutch GP in Zandvoort. Maar voor nu: onbeschrijfelijk trots op jou, Max.’

Ook op Facebook

Ook op Facebook eert de supermarktketen de autocoureur. Op de Facebookpagina van Jumbo staat een filmpje over Verstappen, ondersteund met de tekst: ‘Wat een fantastisch F1 seizoen! Derde in het eindklassement, 9 podiumplekken én 3 overwinningen. Dit doet ons verlangen naar 2020! Onbeschrijfelijk trots op jou, MaxVerstappen! #hallojumbo #supportervantalent #samenwinnen #trotsesponsor.’

Onderzoek naar sponsoring

Dat Jumbo sponsor is van Verstappen is ook veel Formule 1-fans opgevallen. Dit blijkt uit een recent onderzoek van marktonderzoeksbureau Markteffect en kennisplatform Sponsorreport. Red Bull en Jumbo zijn veruit de meest bekende sponsors van Max Verstappen onder volgers van de Formule 1. Andere sponsors van Verstappen, zoals Exact, Ziggo en G-Star Raw, blijven ver achter. Heineken en Jumbo blijken de bekendste sponsors van de Heineken Dutch Grand Prix.