Wakker Dier start campagne tegen Mora

AMSTERDAM - Stichting Wakker Dier start maandag een radio- en bannercampagne tegen Mora. De snackfabrikant weigert volgens de stichting namelijk een toezegging te willen doen om te stoppen met de onverdoofde castratie van (pasgeboren) biggen.
Delen:


Dat meldt Adformatie. Eerder lukte het Wakker Dier wel de Hema, Unox, La

Place en Struik over te halen te stoppen met de onverdoofde castratie.

McDonald’s en varkensvleesproducent de Hoeve zijn ondertussen al geheel gestopt

met castreren.

Zeeuws meisjeMora heeft tot nu toe geweigerd, volgens

Wakker Dier. Woordvoerder Hanneke van Ormondt: ‘Ze hadden bij Mora beter Zeeuws

Meisje in kunnen huren in plaats van Cora. Fatsoenlijk verdoven kost

bijvoorbeeld slechts één cent per kilo vlees extra maar dat is blijkbaar al een

cent te veel.’ Naast Mora hebben ook onder meer Burger King, Febo en Stegeman

nog geen bereidheid getoond om over te schakelen.

MotieMorgen wordt in de Tweede Kamer een motie

behandeld om het onverdoofd castreren te verbieden. Een soortgelijke motie in

2006 haalde geen meerderheid omdat CDA, VVD, SGP, PVV en ChristenUnie zich

ertegen verzetten.

Lees ook:


href=”/assortiment/id102-47802/supers_zwichten_voor_druk_wakker_dier.html”>Supers

zwichten voor druk Wakker Dier


href=”/assortiment/id102-30866/wakker_dier_stalkt_hema_om_biggen.html”>Wakker

dier ‘stalkt’ Hema om biggen