P&G overweegt verkoopt Duracell, Pringles

NEW YORK - De Amerikaanse producent van consumentengoederen Procter & Gamble (P&G) onderzoekt de verkoop van drie divisies: de batterijen van Duracell, Pringles-chips en het koffiemerk Folgers.
Delen:


Volgens de Wall Street Journal heeft P&G het consultancybureau

Blackstone Group in de arm genomen om te adviseren bij het afstoten van de

merken. De zakenkrant baseert zich op bronnen dichtbij het bedrijf. Een

officiële reactie is er niet, wel liet de financiële topman weten dat de minst

groeiende onderdelen mogelijk worden verkocht.

NevenactiviteitenDe divisies batterijen, chips- en

koffie zijn niet voor P&G slechts nevenactiviteiten. In voeding is het

concern een kleine speler, de hoofdmoot van de omzet komt uit schoonmaak- en

verzorgingsmiddelen van de merken Dash, Ariel, Dreft, Always en Vicks in

portefeuille. Volgens analisten kan de verkoop P&G 13,5 miljard dollar

opleveren.

Lees ook:


href=”/fabrikanten/id524-42382/procter__gamble_heult_niet_met_de_duivel.html”>Procter

& Gamble heult niet met de duivel