PLUS heeft de beste Vleeswarenafdeling

PLUS heeft de beste Vleeswarenafdeling

In opdracht van Stegeman heeft onderzoeksbureau GfK voor het 6e jaar op rij het Vleeswaren Imagoonderzoek uitgevoerd. Bijna 3000 shoppers hebben hun oordeel gegeven over de vleeswarenafdeling van hun supermarkt. Naast de 12 grootste retailformules zijn ook de keurslager en HEMA meegenomen in dit onderzoek. PLUS stijgt van de 4e plaats in 2016 naar de 1e plek en is daarmee dit jaar de grote winnaar

Sponsored content door Stegeman

Het onderzoek biedt categorymanagers relevante inzichten en handvatten om nog beter aan te sluiten bij de wens van de shopper.

Uit dit onderzoek blijkt dat de factor ‘personeel’ steeds belangrijker wordt: de hulpvaardigheid en vriendelijkheid van het personeel op de bedieningsafdeling worden door de shopper als belangrijkste factoren aangeduid en is een belangrijke trigger in het aankoopproces. In zelfbediening ligt de focus voor de shopper op ruime keuze, kwaliteit van het assortiment en netheid van de afdeling.
Overall-winnaar Plus realiseert op de meeste shopper-aspecten een top3 klassering.

Stegeman beschikt als onderdeel van de Campofrio Food Group over brede kennis van de (inter)nationale vleeswarenmarkt en de veranderende shopperbehoeften in de branche.
Aan de hand van diverse shopper-studies zijn verschillende groeiplatformen gedefinieerd die ertoe bijdragen de categorie de komende jaren verder te verruimen.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.