nieuws

Webklant wil wel koelbox naast de deur

Branche & Bedrijf 676

Webklant wil wel koelbox naast de deur

MAASTRICHT – Veel klanten die weleens online boodschappen doen, zien wel iets in een koelbox bij de deur. Een huissleutel voor de bezorger is voor veel minder klanten een optie.

Dat blijkt uit een exclusief voor Distrifood uitgevoerde analyse binnen het Consumentenonderzoek 2019 van Deloitte. Daarbij werd onder meer gevraagd naar oplossingen voor het bezorgen van boodschappen als de klant niet thuis is. Wanneer naar alle Nederlanders wordt gekeken, is de interesse beperkt. Dat verandert echter als alleen naar de consumenten wordt gekeken die nu al zowel online als offline boodschappen doen. Dan blijkt dat één op de drie ondervraagden enigszins tot heel erg veel interesse heeft in een koelbox naast de voordeur waar de bezorger de boodschappen in kan doen.

Sleutel voor de bezorger minder populair

De helft van de klanten ziet hier niks in, terwijl 17 procent nauwelijks interesse heeft. De optie om de bezorger een sleutel te geven zodat die boodschappen in de koelkast gaat leggen, is voor 16 procent op zijn minst enigszins een optie. De groep die hier (heel) erg in geïnteresseerd is, blijft echter beperkt tot 4 procent van de onlineklanten.

Het volledige onderzoek van Deloitte is hier gratis te downloaden >>>

Reageer op dit artikel