nieuws

HelloFresh: Te veel klanten grootste frustratie

Formules 4624

HelloFresh: Te veel klanten grootste frustratie

AMSTERDAM – Te veel klanten in de supermarkt is in de aanloop naar de feestdagen de grootste supermarktfrustratie onder consumenten.

Dat is de conclusie van een onderzoek naar supermarktfrustraties rondom de feestdagen in opdracht van HelloFresh, uitgevoerd door onderzoeksbureau PanelWizard. 63 procent stoort zich naar eigen zeggen aan een overschot aan klanten op de winkelvloer. Daarna volgen ‘wachtrijen bij de kassa’ (60%) en producten die niet voorradig zijn (59%).

Frustratie op parkeerplaats

Ook storen de klanten zich aan overvolle parkeerplaatsen, het niet kunnen vinden van producten, een gebrek aan personeel, het koopgedrag van anderen, ongeduldig of chagrijnig personeel en beperkte openingstijden.

Te druk op de winkelvloer

Driekwart van de Nederlanders vindt supermarkten volgens de onderzoekers rondom de feestdagen te druk. Bijna de helft zegt hierdoor stress van de jaarlijkse kerstboodschappen te ondervinden.

Hoeveelheid moeilijk inschatten

Tweederde van de respondenten vindt het lastig om hoeveelheden goed in te schatten. 28 procent heeft moeite met het opstellen van het boodschappenlijstje en twee van de vijf zijn  bang om iets te vergeten. Tachtig procent geeft aan te veel in te kopen. Aan het onderzoek namen meer dan 1.000 Nederlanders deel.

Reageer op dit artikel