nieuws

AH stopt met groot aantal PostNL punten

Formules 2821

AH stopt met groot aantal PostNL punten

ZAANDAM – Albert Heijn stopt in 156 winkels met de PostNL-dienstverlening.

‘Albert Heijn en PostNL kiezen gezamenlijk voor een wijziging in het bestand van Albert Heijn-winkels met een PostNL punt. Dit besluit is genomen op basis van een combinatie van factoren, waarbij kosten een van de factoren is’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

Andere reden
‘Wij zien daarnaast dat in winkels met dienstverlening van PostNL de druk op de servicebalie toeneemt, waardoor wij klanten, ook klanten die om een andere reden naar de servicebalie komen,  niet zo snel kan helpen als we zouden willen.’ In negentig winkels blijft de dienstverlening van PostNL wel aanwezig. Het besluit heeft geen effect op het aantal afhaalpunten voor bol.com.

Directe omgeving
De PostNL dienstverlening verhuist volgens Aspeslagh naar andere locaties in de directe omgeving (ca 1 km). ‘Wij willen hiermee de kwaliteit van de dienstverlening voor hun klanten nu en in de toekomst waarborgen.’ Woordvoerder Hanne Kluck van PostNL zegt in een reactie dat de beslissing samenvalt met een nieuwe focus van het postbedrijf op zogeheten pakketpunten, een service die gericht is op louter het versturen van pakketten.

Woedend
Begin februari reageerden verschillende supermarktondernemers die een postpunt in hun winkel hebben woedend op een besluit van PostNL. Het postbedrijf gaat de ondernemers, waaronder veel supermarkten, een stuk minder betalen voor de afhandeling van pakketjes. Volgens PostNL gaat het om een ‘marktconforme vergoeding’ die het ondernemers wil betalen, maar volgens branchevereniging VVP (Vereniging van Postale en Bancaire retailers) gaan de 2300 winkeliers om wie het gaat er 30 tot 40 procent op achteruit.

Reageer op dit artikel