nieuws

Heinz zet sauzen in tuincentra

Fabrikanten

Heinz zet sauzen in tuincentra

LONDEN – Heinz heeft in het Verenigd Koninkrijk een overeenkomst gesloten met een keten van tuincentra over de verkoop van barbecuesauzen. Daarmee wil de fabrikant zijn afhankelijkheid van de grote supermarktketens verkleinen.

Dat schrijft de Financial Times. De sauzen worden verkocht in de horeca-faciliteiten van de tuincentra van Wyevale. Volgens topman Dave Woodward van Heinz in de UK en Ierland zijn tuincentra maar één van de vele alternatieve locaties waar Heinz voet aan de grond wil krijgen. Het bedrijf wil zijn producten ook aan de man brengen in gemakswinkels, pompshops, ketens in kinderkleding en meubelwinkels. Die laatste twee zouden babyvoeding moeten gaan verkopen.

Eigen merken

Heinz experimenteerde in het verleden al vaker met de verkoop van producten in tuincentra, maar het is voor het eerst dat de sauzen een vast onderdeel worden van het assortiment. Op dit moment verkoopt de Amerikaanse sauzenmaker zo’n 70 procent van zijn omzet in de UK via de grote supermarktketens. Deze zetten echter steeds sterker in op eigen merken, wat ten koste gaat van de verkopen van Heinz.

Reageer op dit artikel