artikel

Refresco: ‘Groeien door in de huid van de klant te kruipen’

Events

Als je een week voor het Industributie-diner had gebeld, had ik wel durven stellen dat we hoog zouden eindigen op het onderdeel relatiemanagement. Maar dat het zo hoog zou zijn, dat had ik niet verwacht. Deze prijs is een groot compliment aan onze collega’s, zeker ook van supply chain management, want mede dankzij de hogere waardering op dit onderdeel, hebben we gewonnen’, stelt Dirk-Jan Joesten, commercieel directeur Benelux van Refresco.

Zijn collega Alexander van Assouw, salesdirecteur Retail Nederland: ‘Deze prijs is een belangrijke erkenning van onze retailpartners. Dat betekent niet dat we op een roze wolk zitten. Daags na de prijsuitreiking stonden we weer met beide voeten op de grond. Er heerst hier een sportcultuur. We willen het iedere dag beter doen en zo dicht mogelijk op de klant zitten.’

Joesten: ‘Relatiemanagement is één van onze krachten. We hebben daarin slagen gemaakt, bijvoorbeeld als het gaat om productontwikkeling en trade marketing. Wij streven naar meer flexibiliteit en klantspecifieke producten en zijn ook bereid afwijkende formaten te produceren. We werken met proactieve klantenteams. Meerdere disciplines staan in contact met de klant; dit gaat dus verder dan enkel commercie. Vanuit deze insteek werken we samen met retail aan de beste oplossingen.’
Van Assouw: ‘Om dat te realiseren, staan zowel proactiviteit als innovatie hoog op de agenda. We investeren dan ook in nieuwe machines, verpakkingsvormen en
recepturen, want er is nog een wereld te winnen.

Reageer op dit artikel