nieuws

Wakker Dier pakt AH en Jumbo aan

Branche & Bedrijf

Wakker Dier pakt AH en Jumbo aan

AMSTERDAM – Wakker Dier startte zaterdag een radiocampagne waarin zij klanten van Albert Heijn en Jumbo oproept AH en Jumbo te boycotten omdat er nog steeds plofkip in de schappen zou liggen.

Wakker Dier meldt in een persbericht Albert Heijn en Jumbo aan te pakken omdat zij als marktleiders de rest van de markt sturen.  De actiegroep hekelt daarbij de laagsteprijsgarantie van Jumbo en het volgens hen toenemend gestunt van Albert Heijn en de aan leveranciers opgedrongen kortingen. ‘In plaats van de beloofde beterschap voor de kip, stunten de supermarkten alleen maar meer met plofkip. Met de laagste prijzen op vlees, proberen ze klanten de winkel in te lokken’, is het verwijt.

‘Fatsoenlijke winkels’

Wakker Dier geeft in het spotje ook een koopadvies en roept consumenten op boodschappen te doen bij ‘fatsoenlijke’ winkels zoals Ekoplaza en De Natuurwinkel. ‘Die zijn wel duurder, maar de winkel betaalt een eerlijke prijs voor de boer, de tussenhandelaar en een beter leven voor de kip. Het winkelwagentje is het krachtigste wapen van de consument: daarmee kan de consument de supermarkt op andere gedachten brengen.’

Reageer op dit artikel