Jeroen van Vliet, VP & Country Director bij Coca-Cola Europacific Partners: ‘We hebben flink geïnvesteerd in capabiliteit.’

'Om vooruit te denken,moet je kunnen ómdenken'

'Achter frisdrank gaat veel vernieuwing schuil', vertelt Jeroen van Vliet, VP & Country Director bij Coca-Cola Europacific Partners (CCEP). 'Want als...

Oerlemans Plastics draagt met mono-barrièrefolie bij aan de circulaire economie

Oerlemans Plastics draagt met mono-barrièrefolie bij aan de circulaire economie

Innovatie en verduurzaming zijn belangrijke pijlers van de OPACKGROUP. De nieuwe extrusie-fabriek van Oerlemans Plastics in het Brabantse Giessen en...

Joris Hendriks, Director Commercial Development CCEP en Anouk van Huissteden, Marketing Manager Coca-Cola BeNeLux.

Coca-Cola in Nederland: grote stappen in stimuleren suikervrij

Coca-Cola in Nederland zet zich al jaren in voor verantwoorde productie en consumptie. CO2-reductie, recycling, circulariteit en waterbeheer zijn...

Constantijn van Gerwen: ‘Al onze producten, dus ook de plantaardige, worden ontwikkeld in samenwerking met dierenartsen en onderzoekers.’

'Toen we de veggies introduceerden, leverde dit zelfs boze reacties van consumenten op'

Soms denkt Vitakraft-directeur Constantijn van Gerwen weleens 'wie zijn wij nu eigenlijk?'. 'Want als je kijkt naar de gehele wereld, zijn wij...

Sander Gerrits, Sales Director Central Europe.

BlueSun neemt de verantwoording in duurzaamheid en innovatie

De fabrikant van huishoudelijke verzorgingsproducten lanceert nu twee innovaties voor het retaillandschap. Ambi Pur Tri-gel met 70% minder plastic...

Ierse runderen halen zeven keer de minimumeis van weidegang.

Een blik achter de opmerkelijke kwaliteit van Iers rundvlees

Al meer dan twintig jaar is Iers rundvlees een vaste waarde in de vleescategorie. En al die tijd is het ook een verantwoorde keuze in rundvlees. Dat...

On the way to PlanetProof viert 5e verjaardag: 'Het topkeurmerk is er voor iedereen die wil verduurzamen'

On the way to PlanetProof viert 5e verjaardag: 'Het topkeurmerk is er voor iedereen die...

Het onafhankelijke keurmerk On the way to PlanetProof bestaat dit jaar vijf jaar. Inmiddels is het keurmerk marktleider in de Nederlandse supermarkt...

(Wikkel)folie als afval is niet ingewikkeld voor de retailsector

(Wikkel)folie als afval is niet ingewikkeld voor de retailsector

In de detailhandel ontstaat een aanzienlijke hoeveelheid verpakkingsafval, waaronder kartonnen dozen, plastic zakken, wikkelfolie en voedingsresten....

Jauke Sijbers, Customer Development Lead en Philip Pennings, Head of Commercial Development Team bij Nestlé.

Nestlé verduurzaamt 'De koffie die in Nederland wordt verkocht is 100% duurzaam geteeld'

Nescafé oploskoffie, het capsule koffiezetsysteem met Nespresso en de horeca-thuiservaring met Nescafé Dolce Gusto: Nestlé is al decennialang de...

Manager Corporate Affairs & Communications Hester Duursema en Directeur Retail Korneel van der Plas.

Vrumona: 'goed en gezond drinken voor iedereen'

Vrumona verduurzaamt op basis van haar missie: Goed en Gezond Drinken voor Iedereen. 'Door onze producten groener en gezonder te maken, nemen we...

Rozanne Drost en Stijn Storms , Pepsico.

PepsiCo verduurzaamt met de kracht van haar merken

In 2040 wil PepsiCo een net-zero bedrijf zijn. Uiteraard spelen de eigen fabrieken en het terrein hier een belangrijke rol in. 'Echter', vertelt...

Tempo 3-in-1: fluweelzacht, wasmachinebestendig en biologisch afbreekbaar

Tempo 3-in-1: fluweelzacht, wasmachinebestendig en biologisch afbreekbaar

Consumenten willen een zakdoek die zacht, sterk en duurzaam is. Daarom zorgt Tempo voor de beste combinatie van zacht, wasmachinebestendig en...