Inflatie doet volumes non-food flink kelderen
Non-food heeft een lastig jaar achter de rug. Volumes kelderden flink. Ook was in veel categorieën een omzetdaling te zien. Het corona-effect ijlt...
Non-food heeft een lastig jaar achter de rug. Volumes kelderden flink. Ook was in veel categorieën een omzetdaling te zien. Het corona-effect ijlt...
Lidl heeft afgelopen jaar iets aan fair share in vers ingeleverd. Serviceformules hebben het juist beter gedaan dan in 2022.
Supermarkten zijn nu het tweede grootste fysieke winkeltype in Nederland. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek nam het aantal...
De omzet van bloemen en planten in supermarkten vertoont een dalende tendens. NIQ constateert dat consumenten vanwege 'economisch uitdagende tijden'...
Consumenten willen dit jaar minder huismerken kopen en ook minder tijd besteden in de zoektocht naar koopjes. Dat schrijven onderzoekers van McKinsey.
Fabrikanten wisten hun marges vorig jaar te verbeteren door kostenstijgingen door te berekenen aan supermarkten. Die zagen op hun beurt de marges nog...
De Merken Top 100, het overzicht van de 100 grootste A-merken in de supermarkt, is uit. Distrifood heeft de ranglijst, trekt de belangrijkste...
De Merken Top 100 over 2023, de complete ranglijst.
De Merken Top 100, maar dan gesorteerd op groeipercentage.
De belangrijkste verschuivingen in de Merken Top 100 op een rijtje. Welke zijn het hardst gestegen, welke zijn het hardst gedaald en welke zijn de...