JDE Peet's onthult nieuwe strategie en snijdt in kosten
Koffie- en theebedrijf JDE Peet's wil de komende jaren €500 miljoen besparen. Dat blijkt uit de nieuwe strategie van het moederbedrijf van Douwe Egberts en Pickwick.
Koffie- en theebedrijf JDE Peet's wil de komende jaren €500 miljoen besparen. Dat blijkt uit de nieuwe strategie van het moederbedrijf van Douwe Egberts en Pickwick.
De Nutri-Score zet online consumenten nauwelijks aan tot het maken van gezonde keuzes. De volgorde waarin supermarkten gezonde producten presenteren maakt wél verschil, blijkt uit onderzoek van de Universiteit Antwerpen.
Het moederbedrijf van Douwe Egberts, JDE Peet's, botst voor de tweede keer dit jaar met supermarkten over verhoging van de koffieprijzen.
Koffie- en theebedrijf JDE Peet's wil de komende jaren €500 miljoen besparen. Dat blijkt uit de nieuwe strategie van het moederbedrijf van Douwe Egberts en Pickwick.
Het moederbedrijf van Douwe Egberts, JDE Peet's, botst voor de tweede keer dit jaar met supermarkten over verhoging van de koffieprijzen.
Jumbo heeft zijn contract met broodleverancier Bake Five opgezegd. De formule gaat in zee met Bakkerij Goedhart, dat nu al Albert Heijn levert.
Velder, onderdeel van FrieslandCampina, creëert onderscheidend vermogen in de wereld van kaas doormiddel van topkwaliteit, duurzaamheid en categorievisie. Vanuit deze kernwaarden is een borrelstrategie ontwikkeld, waardoor Velder meerwaarde toevoegt voor retailer en consument.
In een overwegend door private labels gedomineerd landschap, valt SlooOW, een merk van bakkerij Pandriks op. Met 100% natuurlijk en biologisch desembrood om thuis af te bakken, past het merk goed bij de groeiende consumentenvraag naar lekkere en kwalitatief goede gemaksproducten.
Albert Heijn breidt het aanbod van hybride producten uit.
Jumbo, Plus, Vomar en Picnic verkopen vanaf deze week nieuwe plantaardige producten van Redefine Meat. De voedingswaarden van de nieuwste generatie 'nieuw-vlees' zijn flink verbeterd.
Aldi onderstreept in zijn nieuwste campagne dat klanten niet alleen voor de laagste prijzen bij de discounter moeten zijn, maar ook voor het kwalitatief hoogwaardige versaanbod.
Supermarkten staan in de rij voor hybride zuivelproducten. Die moeten consumenten die de overstap naar vegan alternatieven te groot vinden, alsnog over de streep trekken naar een plantaardiger dieet. De smaak van hybride producten lijkt meer op die van zuivel, de producten zijn soms ook goedkoper te produceren en toch duurzamer. 'Mensen willen niet altijd binnen een dag veganist of vegetariër worden, maar wel hun steentje bijdragen aan het milieu.'
Het appelschap verandert: steeds meer knapperige, robuustere en zoetere rassen zullen in de schappen van de supermarkt hun intrede doen, signaleert coöperatie Fruitmasters. Daarnaast zetten supermarkten appels in toenemende mate als echt merk in de markt. 'Zo bewaken we de kwaliteit en zorgen we voor een uniform en betrouwbaar product.'
Het segment plantaardige zuivel groeit momenteel wat minder hard dan verwacht. Vooral bij jongeren en in de steden is het assortiment nog populair. Opvallend is dat maar liefst 72 procent van de verkochte volumes binnen plantaardige zuivel houdbaar is. Binnen dierlijk is dat 20 procent. Waar zuivelvervangers voorheen vooral van soja en amandel werden gemaakt, bereiken nu steeds meer varianten op basis van haver, kokos, of erwt het schap. Campina voegt aan alle plantaardige varianten vitamine B2, B12 en D toe.
Wakker Dier vindt dat Plus nog steeds te veel aanbiedingen met vleesproducten in de folder heeft staan. 'Als Plus zijn minder vlees-belofte niet wil verbreken, is het nu hoog tijd om te kappen met die vleesstunts.'
Slotbier Blond van brouwerij Stichting Slotbier op Seyst is deze week uitgeroepen tot het Beste Bier van Nederland 2025.
Aldi sleutelt aan het assortiment chilled convenience en introduceert diverse nieuwe verspakketten.
Aldi verkoopt nu ook rundergehakt dat is aangemaakt met 40 procent plantaardige ingrediënten.
De gevulde tomatensoep van Picnic komt als winnaar uit de test van de Consumentenbond.
De Wheel of Retail voor Zoetwaren & snacks - Suikergoed gaat naar Autodrop, voor de nieuwe Hemelszachte Vegan Cadillacs. Zeer populair bij de groeiende groep bewuste consumenten.
Albert Heijn breidt het aanbod Blue Home uit. De keten voegt onder meer barbecues, melkopschuimers en wafelijzers met hamstervorm toe.