Ekoplaza legt Bagels & Beans in de schappen
Ekoplaza is begonnen met de verkoop van producten van horecabedrijf Bagels & Beans.
Ekoplaza is begonnen met de verkoop van producten van horecabedrijf Bagels & Beans.
Slotbier Blond van brouwerij Stichting Slotbier op Seyst is deze week uitgeroepen tot het Beste Bier van Nederland 2025.
Aldi sleutelt aan het assortiment chilled convenience en introduceert diverse nieuwe verspakketten.
Slotbier Blond van brouwerij Stichting Slotbier op Seyst is deze week uitgeroepen tot het Beste Bier van Nederland 2025.
Aldi sleutelt aan het assortiment chilled convenience en introduceert diverse nieuwe verspakketten.
Aldi verkoopt nu ook rundergehakt dat is aangemaakt met 40 procent plantaardige ingrediënten.
De gevulde tomatensoep van Picnic komt als winnaar uit de test van de Consumentenbond.
De Wheel of Retail voor Zoetwaren & snacks - Suikergoed gaat naar Autodrop, voor de nieuwe Hemelszachte Vegan Cadillacs. Zeer populair bij de groeiende groep bewuste consumenten.
Albert Heijn breidt het aanbod Blue Home uit. De keten voegt onder meer barbecues, melkopschuimers en wafelijzers met hamstervorm toe.
Spar introduceert het nieuwe huismerk Bakkershart. De formule begint met houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Rundvlees wordt dit jaar flink duurder, verwacht marktbureau DCA Market. Er zijn wereldwijd te weinig runderen om aan de vraag te voldoen.
De eisen van koffiegigant JDE Peet's wekken ergernis bij supermarktformules. Maar de eigen koffiemerken van retailers stegen ook flink in prijs, blijkt uit een prijsvergelijking van Distrifood. Bij Jumbo bijvoorbeeld soms met tientallen procenten.
Douwe Egberts-koffie en Pickwick-thee keren terug in de schappen van Albert Heijn. Dat bevestigt de supermarktketen tegenover Distrifood.
Het passievruchtlikeurmerk Passoã groeit verder in het RTD-segment met twee nieuwe, verfrissende smaken: Passoã Passion Fruit Martini en Passoã Pink Lemonade Spritz. Ze liggen naast de al bestaande smaak Passoã Orange in de schappen.
De terugkeer van koffie van JDE Peet's in het schap bij Jumbo gebeurt niet van harte. In een schrijven aan ondernemers en filialen rept de supermarktformule van 'een deal onder protest' en een inkoopprijs die 'buitenproportioneel' is.
Albert Heijn start vanaf volgende week met de verkoop van een herbruikbaar broodzakje. Ook sleutelt de marktleider aan de receptuur van diverse broden.
De prijzen voor koffiebonen zijn bijna verdubbeld sinds begin 2024 en het einde lijkt nog niet in zicht. 'Schrik niet als de gemiddelde supermarktprijs voor een kilo koffie dit jaar over de €20 gaat', aldus analisten van de Rabobank.
Lidl gaat in heel Europa extra inzetten op zijn sportmerk Crivit. Het Duits-Amerikaanse tennispaar Steffi Graf en Andre Agassi zou zijn vastgelegd als de gezichten van de campagne.
Ekoplaza introduceert komende maand een nieuw worstenbroodje in zijn winkels.
Albert Heijn schudt het zuivelschap op. De keten lanceert ongeveer 100 nieuwe producten, waaronder plantaardige 'gurts' en zuivelproducten voor een gezonde darmflora.
De koffie en thee van JDE Peet's, het moederbedrijf van onder andere Douwe Egberts, ligt weer in de schappen van Colruyt. Het koffiebedrijf en de Belgische supermarktketen bereikten hierover vandaag een akkoord. De koffie en thee van JDE Peet's blijft bij Nederlandse retailers echter nog beperkt te koop.