Coca-Cola viert de festivalzomer met Coke Studio

Coca-Cola viert de festivalzomer met Coke Studio

Voortvloeiend uit de merkfilosofie 'Real Magic', start Coca-Cola deze maand de nieuwe Coke Studio zomercampagne. De marktleider ondersteunt de verbindende kracht van muziek met het wereldwijde Coke Studio muziekplatform. Ook de producten op het schap en displays op de winkelvloer worden hiervoor ingezet.

Voor de zomercampagne werkt Coca-Cola samen met festivals en (inter)nationale artiesten, in onder andere real-time uitzendingen van optredens en unieke, niet eerder vertoonde content. In mei lanceerde Coca-Cola al het wereldwijde Coke Studio muziekplatform, waarmee het merk aanstormend talent een podium geeft en een verzamelplek creëert waaruit alle muzikale uitingen gelanceerd zullen worden.

Coca-Cola wil fans hiermee onvergetelijke muziekervaringen en een kijkje achter de schermen bieden. Zo wordt onder andere samengewerkt met festival Tomorrowland, vanuit maar liefst 30 Europese landen. Ook met het internationale festival Sziget en het Nederlandse Lowlands werkt Coca-Cola samen.

Muziekprijzen via code op verpakking

Coke Studio wordt de hele zomer ondersteund met een 360-graden campagne gericht op de nieuwe generatie muziekliefhebbers. In de campagne komt de samenwerking met de festivals terug, evenals artiesten als Hardwell en Nederlands’ rising star Antoon. De consument wordt op verschillende manieren gemotiveerd om mee te doen en muzikale prijzen te winnen.

De Coca-Cola verpakkingen worden deze zomer voorzien van het label: Drink. Scan. Enjoy. Met een code onder de dop van het flesje of lipje van het blik maken fans kans op prijzen. Door de QR-code op de verpakking te scannen komt de muziekliefhebber op een Coke Studio-omgeving in een app. Hier maakt hij kans op VIP-tickets voor Tomorrowland, weekendtickets voor Lowlands en Sziget, speciale Coke Studio-tickets voor Antoon in Ziggo Dome en exclusieve experiences naar FRIS feesten.

Activatie winkelvloer

Op de winkelvloer wil Coca-Cola uitpakken met activaties. De muziekomgeving en het festivalgevoel worden neergezet met aantrekkelijke displays, waarin het scannen van de codes op de verpakkingen wordt aangeprezen en de muziekliefhebber van de winkelvloer naar de digitale omgeving wordt gebracht. De winkeluitstraling zal geheel in de stijl van de muziekzomer zijn aangekleed. Bij kleinere to-go-locaties worden deejays ingezet, waarmee Coca-Cola met muziek het karakter van de campagne wil benadrukken en de shopper direct wil aanspreken.

De campagne wordt uitgerold via televise, digital out-of-home, social media en de winkelvloer en loopt in juli en augustus. De verpakkingen staan al op de schappen; prijzen zijn te winnen tot en met 30 september 2022.

Commercial

De lancering van het muziekplatform Coke Studio is een belangrijk voor de muzikale zomer van Coca-Cola wereldwijd. Het platform biedt nieuw talent kansen voor samenwerking in nieuwe creaties en het bereiken van een nieuw publiek. Het wereldwijde startschot werd gegeven met de commercial ‘The Conductor’, een film van 90 seconden waarin zeven talentvolle, internationale artiesten samen het beroemde nummer ‘A Kind of Magic’ van de rockband Queen vertolken. Onder de artiesten bevinden zich de voor een Grammy genomineerde, Amerikaanse R&B-sensatie Ari Lennox en de Britse singer-songwriter Griff.

Dit artikel is gesponsord door Coca-Cola Europacific Partners.