nieuws

Foto’s: prijsoffensief van Plus in agf in beeld

Vers 2038

Foto’s: prijsoffensief van Plus in agf in beeld
Foto: Plus (Sander Koning/De Beeldredactie)

UTRECHT – De nieuwe campagne van Plus rond agf onder de noemer Laagblijvers wordt onder meer via signing in de winkels onder de aandacht van klanten gebracht. Distrifood heeft alvast foto’s van hoe dit eruit komt te zien.

Gisteren onthulde Distrifood dat Plus hardlopers vastlaag gaat verkopen als onderdeel van een grootschalig offensief in agf. De prijsverlagingen zijn vanmorgen ingegaan, wat ook betekent dat het promotiemateriaal in de winkels zichtbaar is. Daarnaast komt Plus vanaf deze week met een grootschalige reclamecampagne om de lage prijzen in groenten en fruit onder de aandacht te brengen. Daarnaast zijn dus ook de winkels voorzien van volledig nieuwe signing.

Fair share van Plus in agf gedaald

Uit cijfers van Gfk blijkt dat Plus in fair share in agf onder het gemiddelde scoort. In het lopend jaar tot en met het tweede kwartaal zat Plus op een fair share van 95, tegen 96 in dezelfde periode vorig jaar. Dit betekent dat Plus relatief minder marktaandeel heeft in groenten en fruit dan mag worden verwacht op basis van het algemene marktaandeel van de formule. Van alle Nederlandse supermarktketens scoren er zes een fair share van boven de honderd. Lidl is de nummer één met 122, Nettorama zit op 114, Dekamarkt op 111, Albert Heijn op 106, Deen op 105 en Vomar op 103.

Groenten en fruit goed voor 12,7 procent supermarktomzet

Agf wordt steeds belangrijker voor supermarkten. Van alle agf wordt 88,4 procent in de supermarkt gekocht. Groenten en fruit zijn goed voor 12,7 procent van de totaalomzet van Nederlandse supermarkten.

Foto: Plus (Sander Koning/De Beeldredactie) Foto: Plus (Sander Koning/De Beeldredactie)

Foto: Plus (Sander Koning/De Beeldredactie)

 

Reageer op dit artikel