Zuivel en kaas

Kaas verdient meer aandacht
De beleving rond kaas op de winkelvloer kan veel beter en inspirerender. Groei kan niet meer gehaald worden uit het verhogen van de penetratie die al op 98% ligt. Maar wel door beter aan te sluiten bij de behoeften van de consument en hem helpen in zijn keuzes. Een pilot met daarin de sleutelwoorden rust, navigatie en keuzegemak moet laten zien wat de resultaten in de praktijk zijn.

Aansluiten bij de shopper
FrieslandCampiina Cheese Specialities noemt het een eerste belangrijke stap om de aansluiting bij de verwachtingen van de shopper weer te herstellen. In het verlengde daarvan ligt ook de activatie van de merken op de winkelvloer. Een (tailormade) samenwerking daarin met retailers wordt ook daarin nadrukkelijk gezocht. Belangrijk daarbinnen is de rol van de merken Milner en Slankie. Dankzij de heldere en scherpe positionering van beide merken -Milner de gezonde en lekkere kaas voor het hele gezin en Slankie de optimistische lijnkaas, meer gericht op de vrouw- weten beide merken zich goed te blijven ontwikkelen. Ook zijn er behoorlijke slagen gemaakt op assortiment, activatie en communicatie.

Milner_vd_Sar_achtertuinsportMilner
Daarop voortbouwend staan er voor dit jaar heel wat activiteiten op het programma die de beide merken volop in de schijnwerpers zetten en waarde zullen toevoegen aan de gehele kaascategorie. Voor Milner betekent dit onder andere dat de komende zes maanden de consument meer waarde wordt aangeboden door bij Milner Jong en Licht Gerijpt gratis een extra plak aan te bieden. Zowel in de reguliere verpakking als in het Voordeelpak. Het nieuwe Voordeelpak Licht gerijpt stroomt in en vanaf mei liggen alle varianten Milner bereid met 100% weidemelk in de schappen. Inclusief de Milner Lente Graskaas die dan gedurende 4 weken instroomt. Erwin van der Sar en zijn oudste dochter staan dit jaar centraal in de Milner tv-campagne en activatie.

Slankie
Met Slankie kiest FrieslandCampina voor het stimuleren van meer gebruik en variatie. De inhoud van de kuipjes smeerkaas zijn verhoogd naar een inhoud van 150 gram en de 20+ plakken krijgen een extra plak in de verpakking. De range smeerkazen is geoptimaliseerd en kent twee nieuwe smaken: Mosterd en Zwarte Peper. In de activatie wordt de veelzijdigheid van Slankie benadrukt: Je kunt het gebruiken in warme gerechten maar er ook lekker mee snacken.

Slankie_mosterdSlankie_zwarte_peper

 

 

 

 

 

 

Lees meer in de zuivel en kaas bijlage van Foodmagazine mei.