Vernieuwing in traditioneel segment

H.J. Heinz werkt  aan duurzame groei en kijkt daarbij voortdurend naar mogelijkheden om zowel de categorie als de klant en het assortiment te laten groeien door intensief samen te werken met de partners en goed te luisteren naar de consument en de shopper.  Objectieve Nielsen data laten al zien dat de shopper fan is van Specials, de toekenning van de Marketing Award laat zien dat nu ook de vertegenwoordigers van de grootste inkooppartijen positief zijn.

Meer cacao
De Ruijter Specials is een premium chocoladehagel met méér cacao. Er wordt uitsluitend gebruik gemaakt van cCacao met het UTZ Certified duurzaamheidslabel. Daarmee zijn in Specials twee belangrijke trends samengebracht:  écht genieten en duurzamer produceren.  Genieten van de meest intense chocoladesmaken, dankzij de extra hoge cacaopercentages,  zodat de échte chocoholics helemaal aan hun trekken komen. Gecombineerd met  de zekerheid dat alleen eerlijke chocolade wordt gebruikt. 

bestHang naar verwennen
Sinds 2003 is er sprake van een constante groei binnen de categorie broodbeleg KW in volume. Dat wordt met name gedreven door chocoladehagel, pindakaas en boterhampasta.  Innovaties richten zich naast de al eerder aangehaalde trend van duurzaamheid, steeds meer op het luxe verwensegement. . De Ruijter heeft als eerste de stap gezet naar ultiem genieten binnen broodbeleg, met de introductie van Royale hagel , Specials en recentelijk Royale Vlokken.

Consument verleiden
De groei van zoet broodbeleg kan ook gestimuleerd worden door de consument te verleiden op de winkelvloer.  Een goede schappresentatie is daarvoor een eerste belangrijke vereiste. Helderheid en overzichtelijkheid zijn de sleutelwoorden.  De klant kan ook verleid worden door een combipresentatie vers – kw te maken, zoals verse brood met hagelslag. Spelen retailers dat spel  met een premium product als De Ruijter Specials dan werkt dat naar twee kanten op:  beide producten staan garant voor een goede marge.  

Lees meer in het juninummer van Foodmagazine