Verder kijken dan de zuivelcategorie

Als grootste merk weet Campina al tien jaar op rij aan te sluiten bij wat de consument vraagt. Om aan te kunnen blijven sluiten bij de veranderende markt nu en in de toekomst, gaat FrieslandCampina zich strakker organiseren rond de klant. Met maar één doel: de zuivelcategorie in zijn geheel te laten doorgroeien.

Cows in the meadowCampina als afzender
In de nieuwe klantenteams staan in de relatie met de retailer niet langer de afzonderlijke merken centraal , maar de totale portfolio van FrieslandCampina. Dat vraagt onder meer een actievere samenwerking van de merken onderling. Voor het Campinamerk betekent dit ook dat het voor retailer én consument zichtbaarder zal worden dat Optimel, Vifit en Goedemorgen! het Campina label dragen. Zo zullen bijvoorbeeld de populaire Campina Boerderijdagen in de toekomst mede gedragen gaan worden door deze merken. Daarnaast wordt het duurzaamheidbeleid dat binnen dagverse zuivel loopt, doorgetrokken naar Optimel, Vifit en Goedemorgen!. Vanaf half april worden zij uitgeleverd met als basis weidemelk.

Sfeer paginaOver categorieën heen
Director Shopper marketing Bas Roelofs wil binnen de nieuwe organisatie de samenwerking met retailers op alle vlakken verder intensiveren. Het brede portfolio biedt daarvoor alle mogelijkheden. “Het zijn merken die met name gericht zijn op gezinnen met kinderen. Dat is bij uitstek de doelgroep die retailers graag in hun winkels hebben. Laten we dan samen kijken hoe we groei kunnen realiseren en daarvoor aan de juiste knoppen draaien. Dat gaat wat mij betreft over categorieën heen; categoriedenken is het minste wat er van ons verwacht mag worden. Categorieoverschrijdend bezig zijn en denken vanuit de shopper, is de nieuwe richting die wij willen inslaan. Met als uitgangspunt consumenten te verleiden en beter te bedienen in zijn behoeften. Een verdere professionalisering van de afdeling Shoppermarketing is inmiddels in gang gezet.”

Lees verder in het maartnummer van Foodmagazine