Na 125 jaar nog steeds van deze tijd

Verkade wil maar een ding en dat is het favoriete koekje in de (moderne) koektrommel van de consument zijn. Daarmee worden families rond de tafel gebracht om samen te genieten van het koekje bij de thee of koffie. De communicatie en de activatie is er geheel op afgestemd, om het top of mind bij de consument te houden.

Verkade fans
Dat Verkade de tijdgeest weet aan te voelen, blijkt ook uit de wijze waarop het contact met de consument evolueert. Sinds week 12 wordt er actief aan een Facebook platform gebouwd en inmiddels zijn er meer dan 20.000 Verkade fans. Consumenten die het Verkade merk een warm hart toedragen en het niet alleen leuk vinden om hun ervaringen te delen waar Verkade weer veel van kan opsteken en leren, maar ook graag betrokken willen worden bij wat Verkade doet. 

Partner in business
Niet alleen het contact met de consument is meer aangehaald en intensiever een op een geworden, sinds een jaar of twee is er ook een nieuwe weg ingeslagen in de samenwerking met de handelspartners, De contacten zijn frequenter geworden en intensiever, op alle niveaus  Er wordt fors geïnvesteerd in onderzoek en data en de veranderende marktomstandigheden heeft ervoor gezorgd dat er meer focus is gekomen op het zijn van een partner in business. De shift van trademarketing naar shoppermarketing is in volle gang, waarmee Verkade zich vanuit category management kan onderscheiden en toegevoegde waarde wil bieden aan haar handelspartners. De nieuwe visie op de koekcategorie ‘op Koers door Koek’ is daar een belangrijk eerste resultaat van. 

verkade letter

Eerlijke chocolade
Verkade is voor consumenten echter niet alleen het koekje, maar zeker ook chocolade. Consumenten hebben een positieve associatie bij chocolade van Verkade en dat is versterkt sinds de overstap op Fairtrade chocolade. Dat geeft Verkade bovendien de mogelijkheid om heel direct haar maatschappelijke verantwoordelijkheid zichtbaar te maken. Dit jaar loopt er bijvoorbeeld een actie met de chocolade letters en het Ronald McDonald kinderfonds. 

Vooruitkijken
Recent is de positie in het kinderkoeksegment verstevigd met de introductie van de goed presterende Piraten! en Prinses Aardbei en volgend jaar gaat Verkade daar verder op door. Ook innovatieve concepten als Verkade Broskoekje -een value for money concept dat past in de huidige tijd waarin iedereen toch wat zorgvuldiger met geld omgaat- krijgen navolging. Concepten die inspelen op de behoeften van de consument en tegelijkertijd voor zowel de retailer als Verkade     voor groei moeten zorgen.

Lees meer in Foodmagazine van november, thema Merk van het Jaar 2012