Met honig vaker samen aan tafel

Het bieden van maaltijden die makkelijk te maken zijn en iedereen lekker vindt, daar draait het bij Honig om. Zodat er met een trots gevoel ‘Aaaaaan Tafel !!!!!!’ geroepen kan worden. Het aan tafel moment staat geheel centraal in de communicatie. Op deze manier wordt de band met de huidige en potentiële nieuwe kopers zodat zij trots zijn op wat met Honig wordt bereid.

Merk voor heel Nederland
Honig is een merk voor heel Nederland en dat is de kern van het succes van Honig. Honig biedt een basis waardoor de consument zich kan richten op dat wat belangrijk is, een maaltijd bereiden waarmee hij of zij iedereen aan tafel krijgt. Het assortiment is hier op aangepast en de producten zijn de vertrouwde basis waarmee je met eigen vindingrijkheid jouw eigen maaltijd maakt. De consument wordt een helpende hand geboden, zonder voor te schrijven wat ze moeten doen. Wat onveranderd is en door de jaren heen is gebleven bij Honig, is dat de maaltijden makkelijk te bereiden zijn en je iets kan maken dat iedereen lekker vindt. Dat op zich is al een reden om met elkaar aan tafel te zitten.

Goed luisteren en wensen monitoren
Goed blijven luisteren naar de consument is een voorwaarde om relevant te blijven.   Er wordt daarom veelvuldig gebruik gemaakt van diverse bronnen, zoals het shopper-panel van GfK en de kassagegevens van Nielsen. Bovendien worden voor Honig ook veel consumenten gevolgd door middel van een dagboekje, waarin men per dag invult wat, hoe en waar men eet. Dat blijkt zeer leerzaam, zo is bijvoorbeeld via deze gebruikers ontdekt dat soep van Honig bij voorkeur als een lekkere basis voor een zelfgemaakte soep gebruikt wordt en dat men dus graag zelf nog meer verse producten wil toevoegen. Dit inzicht wordt  dankbaar gebruikt in de verdere ontwikkeling van de Honig soepen.

Spontane naamsbekendheid
Voor iedere categorie (soepen, pasta’s en mixen) doet H.J. Heinz ook onderzoek naar de bekendheid van de merken in de betreffende categorie. Hieruit blijkt dat de spontane naamsbekendheid van Honig door de inspanningen de afgelopen tijd continu is gestegen.  

Lees meer in Foodmagazine van november, thema Merk van het Jaar 2012