Douwe egberts

In de zomer is Douwe Egberts Nederland onderdeel van een nieuwe moederorganisatie: D.E MASTER BLENDERS 1753. De ambitie is helder: Het tweede koffie- en theebedrijf in de wereld worden. De focus van het internationale management op de core business koffie en thee maakt veel energie vrij. Het geeft Douwe Egberts de kans om slagvaardig te werk te gaan, trends neer te zetten en innovaties te brengen die alles in zich hebben om groei te brengen. De pijplijn is op dit moment al goed gevuld.

Additionele omzet
Het segment koffiecapsules was tot de komst van Douwe Egberts L’OR EspressO een koffiesegment dat zich grotendeels buiten het zichtveld van foodretail afspeelde. De komst van Douwe Egberts L’OR EspressO heeft dit aantrekkelijke en sterk groeiende segment naar de supermarkt gebracht, onder het motto ‘Douwe Egberts L’OR EspressO, gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt’.” De cijfers onderschrijven het succes: sinds de introductie in februari 2011 binnen retail (3000 winkels) is de omzet van € 11 miljoen (bron: Nielsen) volledig bovenop de koffiemarkt gekomen.

Familie pakDe range
Er is in eerste instantie gestart met vier klassieke Douwe Egberts L’OR EspressO varianten. Al vrij snel daarna zijn er twee krachtige espresso varianten bijgekomen. De smaak van de Nederlandse consument is aan het veranderen, men wil steeds vaker een koffie met een krachtige en intense smaak. Supremo en Forza zijn inmiddels ook de hardlopers binnen de espresso range. Veel Nederlanders houden echter ook van koffie in een grote kop en voor hen is Douwe Egberts L’OR EspressO Lungo op de markt gebracht, vier varianten, milder van smaak.                     

Verdere uitbreiding
Nog dit voorjaar wordt het assortiment van de huidige 10 soorten uitgebreid. Conform het nieuwe elan en de stijl die hoort bij het innovatieve, internationale koffie- en theebedrijf worden verpakkingen aangepast, het zegel van Douwe Egberts komt prominent op de verpakking. Vanaf week 22 is de zichtbaarheid van Douwe Egberts L’OR EspressO in het schap door de uitbreiding en de nieuwe verpakkingen weer verder versterkt.