Campina, voor de tiende keer het grootste merk

Een decennium lang de onbetwiste nummer 1 als sterkste merk van Nederland.  De waardering die daaruit spreekt, zegt veel.  Naast Campina en Campina Boerenland hebben Campina Optimel, Vifit en Goedemorgen! bijgedragen aan dat succes. 2011 heeft voor deze merken met name in het teken heeft gestaan van het onderhouden en uitbreiden.

Sfeerpag500Leidende rol
De merken Optimel en Vifit zijn leidend binnen extra gezonde zuivel en de ontwikkelingen van beide proposities laat zien dat de consument een verantwoorde keuze binnen zuivel, voor producten die je net even wat extra’s geven,  ook in mindere economische tijden blijft maken.  Vanaf half april wordt de basis van Optimel en Vifit, en ook van Goedemorgen!, weidemelk.  Daarmee lopen deze drie merken mee in het duurzaamheidbeleid van FrieslandCampina. 

Optimel
Er heeft een relaunch van Optimel plaatsgevonden waarbij smaak en receptuur zijn verbeterd.  Ook is verder gegaan met het succesvol uitbouwen van het concept Optimel Variaties van Drinkyoghurt, Kwark, Vla en Yoghurt. Ook de 1,5 liter volumepropositie van Optimel blijkt goed aan te slaan en is bij uitstek geschikt om huishoudens met kinderen goed te bedienen. Het loyaliteitsprogramma Eurosparen blijft spaarders aantrekken, nu al spaart 7% van alle huishoudens.   1 op 2 huishoudens koopt Optimel en daarmee vervult Optimel een grote trekkersrol voor de zuivelcategorie. Het is een icoon in het zuivelschap en dat wordt nog weleens onderschat.  Regelmatig flink uitpakken met Optimel loont.

koeienVifit Daily Deal
Vifit zal ook in 2012 de kernwaarden gezond & weerstand onder de aandacht blijven brengen. Vifit ligt erg goed in de leeftijd 15-25 jaar, de 500 ml is een handige on the go verpakking. Gericht op de doelgroep wordt in de komende maanden ‘Vifit Daily Deal’ uitgerold, een loyaliteitsprogramma waarin elke dag gratis deals te winnen zijn, zoals bijvoorbeeld het gratis downloaden van een nummer op I-tunes. Deals die het hart van de doelgroep raken.  
Goedemorgen!
Ook Goedemorgen!  heeft een receptuurverbetering ondergaan in 2011. In het eerste kwartaal van 2012 gaat er een activatieprogramma op de winkelvloer van start, later in het jaar gevolgd door meer.  Bepaalde momenten in het jaar, zoals na de zomer, lenen zich uitstekend voor activiteiten gericht op het ontbijt. Of beter gezegd, het onder de aandacht brengen van het belang van een goed ontbijt en hoe Goedemorgen! je daar bij kan helpen. Daar zal de focus op liggen.
 
Lees verder in het maartnummer van Foodmagazine