Campagne celavita zorgt voor stevige actielift

Aan het begrip ‘bakfiets’ heeft CelaVita een letterlijke betekenis gegeven. Wat is het geval? In de periode van 23 september t/m 14 oktober werden in diverse supermarkten instore kookdemonstraties gehouden. De campagne was opgezet rondom Oma’s Opbak Aardappeltjes. Het product werd op locatie opgebakken in een speciaal geconstrueerde bakfiets en de consument kon dit nieuwe product van CelaVita uitproberen. De klanten van de twee supermarkten met de grootste actielift kwamen in aanmerking voor deze unieke bakfiets.

8A2758~1OpbakaardappelenIn het voorjaar is CelaVita gestart met de nieuwe campagne ‘Passie voor Piepers’. Deze campagne is in het najaar o.a. uitgerold op de winkelvloer. De instore actie ‘Passie voor Piepers’ was 2-ledig en bestond uit een demonstratie op de winkelvloer van Oma’s Opbak Aardappeltjes en uit een win-actie. Voor de demonstratie heeft CelaVita een bakfiets laten ombouwen tot kookunit en consumenten konden dit product zelf ervaren. Bij de win-actie maakte elke consument die het product kocht kans een echte CelaVita bakfiets te winnen. Door het kopen van een verpakking Oma’s Opbak Aardappeltjes of Mini-Krieltjes en vervolgens op de kassabon de persoonsgegevens in te vullen en deze te deponeren in een speciale actieton bij de kassa van de deelnemende supermarkten kon men meedingen. Onder de supermarkten met de hoogste actielift werden na afloop twee bakfietsen verloot. In de overige winkels gaf CelaVita een Delftsblauw serviespakket weg. C1000 de Mheen uit Apeldoorn en Jumbo in Eerbeek realiseerden de hoogste actielift. Deze was bij C1000 256 x het normale volume en bij Jumbo bedroeg de actielift 58 x het normale volume.

Apeldoorn
Martijn Visser, manager agf bij C1000 de Mheen in Apeldoorn, heeft wel een verklaring voor het succes van Oma’s Opbak Aardappeltjes in zijn supermarkt. “Eerder dit jaar is onze totale winkeloppervlakte flink uitgebreid. De verbouwing zorgde niet alleen voor een omzetimpuls in zijn algemeenheid, maar gaf ons ook de ruimte om een perfecte plek te creëren voor deze actie. De promotieactiviteiten van CelaVita rond Oma’s Opbak Aardappeltjes hebben in combinatie met een aantrekkelijke aanbieding het product een enorme boost gegeven.” De bakfiets kwam terecht bij Miranda Bongers, vaste klant van C1000 de Mheen.

Eerbeek
De tweede bakfiets was voor een van de klanten van de Jumbo in Eerbeek. Volgens zelfstandig ondernemer Casper Heine was het in zijn ogen geen verrassing dat zijn supermarkt hoog scoorde tijdens deze actie. “Van oudsher lopen wij met onze keten voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. Onze klanten zijn promotiekopers en geen prijskopers omdat ze weten dat Jumbo een prijsgeruststellende formule hanteert. Het zijn pioniers die openstaan voor nieuwe producten. Als we een actie op de winkelvloer hebben, maken wij ons nooit zorgen of het wel of niet zal aanslaan. De klant die bij ons komt is nieuwsgierig en gaat snel over tot koop. In combinatie met het enthousiasme en gemotiveerdheid van ons personeel werd Oma’s Opbak Aardappeltjes een groot succes. Een dergelijk product van CelaVita toont aan dat zien resulteert in proeven en proeven in kopen.”