Appelsientje sprankelfruit

Afkomst verloochent zich niet en net als de sappen is de nieuwe Appelsientje Sprankelfruit 100% natuurlijk. Daarmee wordt Appelsientje de eerste én vooralsnog enige frisdrank die dit kan zeggen. Bijzonder is ook dat de minder calorieën variant gezoet is met het natuurlijke Stevia en ook daarmee is Appelsientje de eerste binnen frisdranken.

Natuurlijk alternatief
Appelsientje is groot bij gezinnen en met name kinderen in de leeftijd 12-19 jaar zijn de grootste drinkers van frisdranken. Moeders zijn daar niet altijd blij mee, zij maken zich zorgen over de onnatuurlijkheid ervan. Reden om het gebruik van frisdranken toch vooral te beperken, wegens gebrek aan een natuurlijk alternatief. Met de komst van Appelsientje Sprankelfruit is die zorg voorbij en de verwachting is dat het moeders zal stimuleren vaker frisdranken voor hun opgroeiende kinderen te kopen.

FlessenPuur natuur uit een fles
Er zijn vier varianten in een qua vorm unieke en gepatenteerde 1,5 liter PET-fles: Sinaasappel, Citroen Limoen, Appel Troebel en Sinaasappel minder calorieën. Puur natuur uit een fles want er zijn geen kleur, geur of smaakstoffen en geen conserveermiddelen toegevoegd. De minder calorieën is gezoet met het natuurlijke Stevia. Stevia is 300 maal zo zoet als suiker en heeft als grote voordeel dat het geen calorieën bevat. Hierdoor heeft Appelsientje minder calorieën 62% minder calorieën dan de reguliere variant, terwijl het toch 100% natuurlijk is. Appelsientje Sprankelfruit is in blinde smaaktesten net zo lekker beoordeeld als de marktleider. Ook de koopintentie lag even hoog.

Ondersteuning
De komst van Appelsientje Sprankelfruit wordt ondersteund door een 360 graden campagne, waarbij de komende maanden ook alle Appelsientje pakken worden ingezet om de consument te wijzen op het nieuwe Sprankelfruit. Er komen veel proeverijen in en om supermarkten. De grote mediacampagne start in de loop van april, een grote TV campagne is hier onderdeel van. 

Lees meer in de maartuitgave van Foodmagazine