nieuws

AH kiest Axender voor folderbezorging

Formules 28278

AH kiest Axender voor folderbezorging

ZAANDAM – Albert Heijn gaat voor de bezorging van haar folders een samenwerking aan met een nieuwe partner.

Axender zal vanaf week 19 de bezorging van de Albert Heijn-folders gaan verzorgen. Medio februari meldde Distrifood dat PostNL gaat stoppen met de verspreiding van losse folders op zaterdag. Reden voor Albert Heijn om voor haar Bonusfolder naar een alternatief te zoeken. De marktleider heeft bezorging van de Bonusfolder getest bij een aantal folderverspreiders, waaronder Spotta, onderdeel van PostNL. Uiteindelijk is dus de keuze op Axender gevallen.

Negentig procent

Door de keuze voor Axender kan Albert Heijn volgens woordvoerder Pauline van den Brandhof de Bonsufolder op zaterdag blijven bezorgen. ‘Het grootste gedeelte, 90 procent, zal worden bezorgd op zaterdag of zondag, een klein deel op de maandag’, zegt Van den Brandhof tegen Distrifood. ‘We kijken voortdurend naar de beste strategische keuzes om als Albert Heijn steeds relevanter te kunnen worden voor onze klant. We zijn daarom blij deze samenwerking met Axender aan te kunnen gaan. Zo hebben we met de folder, de Albert Heijn app en ah.nl een totaalpakket waarmee we onze klanten via de meest relevante kanalen kunnen bereiken met onze bonusaanbiedingen.’

Grootste bereik in Nederland

Van den Brandhof noemt Axender de folderverspreider met het grootste bereik in Nederland. Dat is volgens haar één van de redenen om voor deze partij te kiezen. Ook de plannen van Axender om in 2020 geen plastic meer te gebruiken voor de folderpakketten speelde volgens Van den Brandhof mee in het besluit. ‘In september 2018 maakte Albert Heijn bekend het percentage verpakkingsmateriaal te willen terugdringen met 25 procent in 2025. Ook de samenwerking met Axender past hierin. Eind 2019 starten we met het in gang zetten van plasticloze folderpakketten, want de gezamenlijke ambitie met Axender is om in 2020 volledig plasticloze folderpakketten te gaan bezorgen.’

Ook de partij Kiesjefolders.nl zit in de mediamix van Albert Heijn. Deze folderverspreider is volgens eigenaar Aldo Breed inmiddels verantwoordelijk voor het verspreiden van rond de 50.000 AH-folders per week.

Reageer op dit artikel