nieuws

Dirk plaatst suiker- en vetwijzer bij zuivel

Formules 423

Dirk plaatst suiker- en vetwijzer bij zuivel

VELSEN – Dirk gaat bij zijn zuivelschappen communiceren over de hoeveelheid suiker en vetten in de producten.

‘Bij Dirk willen we onze consument informeren over de samenstelling van producten. Zo wordt het eenvoudiger om een keuze te maken tussen diverse producten. In navolging op de schapcommunicatie bij de sappen en frisdranken die we vorig jaar uitrolden, starten we nu ook bij het zuivelschap. Waar we bij de sappen en frisdranken communiceerden over het aantal calorieën en het suikergehalte, richten we ons bij het zuivel op verzadigde vetten en suiker. Zo maken we het voor de consument hopelijk net wat makkelijker om een keuze te maken, zegt Dirk-directeur Marcel Huizing over het besluit.

Suiker in frisdrank

Dirk maakte oktober vorig jaar in Distrifood bekend de klant bij verschillende assortimentsgroepen te gaan wijzen op het suikergehalte van de producten. Dat deed de formule al bij frisdrank. ‘Op het frisdrankschap communiceren we hoeveel suiker er in een product zit. Dat gaan we uiteindelijk ook bij andere assortimentsgroepen doen. En wat mij betreft zo snel mogelijk’, zei Huizing destijds in een interview met Distrifood.

Stoppen met promoten energiedrankjes

De formule maakte vorig jaar ook bekend te stoppen met het promoten van energiedrankjes. Huizing: ‘Andere formules kiezen ervoor om energy drinks niet meer te verkopen aan kinderen onder de 14 jaar. Dat kan, maar wij denken dat hetzelfde product net zo slecht is voor een 15-jarige. En op leeftijd controleren bij de kassa is een lastig verhaal. Zodoende kiezen wij ervoor om te stoppen met het promoten van energiedrankjes.’

Reageer op dit artikel